Wat een toffe manier van bekendmaken! Vond het heel iconisch en spannend!
Ben ook heel blij met de landkeuze en hoe de beelden eruit zien! Lijkt echt tof gaan te worden.
Is eigenlijk de eerste keer sinds 2013/2014 dat ik echt denk: yes locatie & opdrachten zien er veelbelovend uit. Hoop dat ze echt geluisterd hebben naar de kritiek van mindere opdrachten want zodra de opdrachten en mysterieuze sfeer aanwezig is boeit het me eigenlijk amper tot niet wie er meedoen.
Daarover gesproken.
Leuke groep, wel een groep met minder starpower dan afgelopen jaren maar in s11 (het seizoen wat by far het best is volgens mij) kende ik ook amper iemand op dat moment en dat werd zo tof!
Een minpuntje als ik toch iets moet noemen:
In een jaar als dit waar hét gesprek van de dag diversiteit is vind ik het geen diverse groep qua huidskleur.
Ik weet dat het misschien moeilijker was ivm corona qua mensen die meewilden/mee konden maar het is een erg witte groep en iets waar ik sowieso van mening ben dat het echt diverser kan en moet.
S18: 1 iemand van kleur
S19: 0 mensen van kleur
S20: 1 iemand van kleur
S20.2: 0 mensen van kleur
S21: 1 iemand van kleur (al is roxanne volgens mij gewoon half nederlands)
Je kan het met me eens zijn of niet maar dit programma word gemaakt door de publieke omroep van de centen van heel nederland. De groep moet echt meer een weerspiegeling van de maatschappij weergeven.
Ze kunnen het wel elk jaar op t gebied van LGTBQ, waarom dan niet op het gebied van huidskleur? Jammer, die extreem witte groepen.
Ik keek dit vanavond met 2 vrienden van me (die beide een andere huidskleur hebben) en zij snapten terecht niet waarom het zo’n witte groep is. Toch jammer in een jaar waar je zou denken dat daar meer aandacht aan besteed zou worden.
Laat ik positief eindigen: zin in het seizoen, beelden zien er nogmaals écht veelbelovend uit.