Sinds ik mij heb voorgenomen mij niet meer te ergeren aan alle zaken waar ik de laatste jaren kritiek op had heb ik het plezier weer helemaal terug:
- Verknipte, onduidelijke opdrachten getoond in een onjuiste chronologische volgorde? Prima gewoon lekker kijken en verder niet veel aandacht aan schenken.
- Veel jokers en (zwarte)vrijstellingen? Dat is nu eenmaal zo, lekker laten gaan.
- Een veiling waar bij heel veel verdiend geld weer uit de pot verdwijnt? Trek de pot maar helemaal leeg wat mij betreft.
- Al die biechten waar verteld wordt wat we al weten of zelf ook kunnen zien? Maak er een bingo van. Je hebt zo een kaart gemaakt en redelijk snel vol! "Prachtige omgeving, blablabla.. en toen zagen we Rik staan", "Het is natuurlijk wel wie is de mol?", "Kennis is macht", "Niets is wat het lijkt" etc.
Kortom, ik neem het allemaal wat minder serieus, erger mij niet meer en vermaak mij uitstekend met de aflevering kijken op zaterdag, soms nog gevolgd door moltalk en af en toe wat extra beelden. Pas als ik zelf een mol of hoofdverdachte heb gekozen, meestal zo halverwege, ga ik weer eens op het forum neuzen om te kijken of mijn beeld erg afwijkt van de fanatieke speurder. Zo heb ik nu de laatste paar seizoenen gedaan en dat bevalt mij uitstekend!
Ik moet wel zeggen dat ik mij enorm verbaas over het feit dat Splinter hier met zo'n grote marge de hoofdverdachte is. Ik hou het sinds aflevering 1 al bij Charlotte of anders heel misschien nog Renée. Ik plaats in het Splinter topic nog even mijn 3 grootste bezwaren tegen hem, misschien kan iemand mij nog overtuigen. Gegeven mijn 'nieuwe" manier van kijken tegenwoordig, heb ik wellicht heel wat gemist