De slag van vannachtTerwijl Focus ongerust over het schip begint te zoeken naar Spacycolours, gaat de discussie verder op het dek. Er worden vragen gesteld bij de vermoedelijke samenspanning van Brent, Focus en Chardo. Maar anderen zien hun verdachte, Nieky, ook wel als een mogelijkheid. Belg gaat er maar gelijk vol in en wil weten wat van artefact Nieky heeft. Dit forceert hij met zijn eigen artefact. Het blijkt dat Nieky zijn stem dubbel kan laten tellen. Nieky: “Ik speel hem dan ook gelijk maar.” Swifty: “Dat is toch super handig? Waarom heb je dit niet eerder gedaan?” Nieky: “Ik wou niet gevaarlijk over komen met al die moorden.” Lodewijk: “Hoge bomen vangen veel wind, daar weet ik alles van.” “Nu we toch bezig zijn met artefacten” stapt Daisy vooruit “Wil ik de mijne ook spelen.” Ze kan hierdoor niet weggestemd worden. Of nou ja, pas de tweede keer. Mrchipie zijn hoofd begint te tollen: “ARRRR dit kan een simpele piraat als ik toch niet bijhouden?” Brent is ondertussen achter Focus aangelopen, hij moet Spacycolours wel gevangen houden. Door de actie van Belg is Nieky een front gaan vormen tegen hem: “Tijd om Belg weg te stemmen, die vertrouw ik voor geen meter.” “Beide twee meters niet?” grapt Mitchkox. De stemmen worden geteld. Swifty staat onrustig een liedje te neuriën: “Piet piraat, piet piraat, schip ahoy hoy hoy hm mm mm hmm mm…” De stemmen zijn binnen en Daisy heeft deze keer een touw klaar liggen voor het slachtoffer. “Vrienden, Belg is een muiter!” Drenziboy grijpt snel het touw terwijl anderen Belg vastgrijpen. Chardo: “Ik ben groot fan van galgje.” Drenziboy doet het touw om Belg zijn hals onder luid gejuich van de rest. Mrchipie geeft hem daarna een duw: “STIK ERIN”. Belg hangt dood aan een touw, hij was een…
Muiter Focus komt steeds dichter in de buurt van Spacycolours. Brent leidt haar even af en bevrijd snel Spacycolours uit de kelder en fluistert tegen hem: “Er is NIETS gebeurT”. Overtuigd dat ze een muiter hebben vermoord vallen de piraten in een diepe slaap. Maar niet iedereen slaapt even diep. Eén van onze piraten veranderd door de vloek elke nacht in een monsterlijk wezen: het kraken. De piraat sluipt zachtjes weg wanneer de nacht begint, springt het water in, en verdwijnt in de zee. Maar deze nacht is anders, hij waakt over het schip. Zodra hij iemand het dek op ziet lopen valt hij aan. Het schip beweegt een paar keer hard heen en weer, maar niemand zoekt er iets achter. Met zijn tentakels pakt hij een lichaam vast. “Laat mij los waardeloos wezen!” gilt Sanmol uit. Maar de kraken geeft geen genade en stikt Sanmol langzaam. Terwijl hij zijn adem verliest kijkt hij diep in de ogen van het monster en ziet wie het is…net voordat hij niet meer bij zal komen. Sanmol is gedood door de kraken, hij was dus een…
Muiter De volgende ochtend waken de piraten. Maar ze missen twee personen. Sanmol en nog een tweede persoon. Het schip wordt afgezocht. Brent: “HALLOOOO?” Mrchipie kijkt met zijn neus, want het is Chardo die na hem de stookkamer in komt die het opmerkt “Een verkoold lichaam!” De anderen komen bij elkaar voor de kolen. Spacycolours: “En toen was ie zwart.” De_witte is opgestookt door de muiters, hij was een …
Piraat!
Daisy is niet zo van de zwarte humor en geeft weer door dat er een stemming komt. “Maak jullie maar weer klaar.” “Jongens ik heb iets gezien!” *GASP*