Kapitein BrentDaisy: “Zullen we ze dan nu even te grazen nemen?” Nieky: “Sterk plan.” Focus: “GO!” Brent, Lodewijk en Focus bespringen tegelijk Chardo. “Ik heb z’n dunne bovenarmpje” roept Lodewijk. “Ik hang aan zijn benen” zei Focus verleidelijk. Brent: “Deze vriend is niet te vertrouwen jongens, jij gaat ook niets meer kunnen zeggen!” Brent duwt een touw in zijn mond terwijl Lodewijk en Focus hem aan een mast vastbinden. De discussie is geopend. Drenziboy: “Mitchkox is ook verdacht.” Meerdere piraten gaan mee in dit idee. “Wacht even” roept Mitchkox. “Ik heb ziener krachten gekregen en ik heb gezien welke mensen er goed zijn. Nieky, Brent en Daisy zijn goed.” Brent: “Dat klopt helemaal.” Daisy: “Maar toch vertrouw ik het niet.” Timvdons: “Mitchkox was ook wel heel erg dronken de dag dat dit allemaal begon. Die heeft zoveel rare dingen gezegd dat je niet meer weet wat echt is.” Focus: “Ik dacht dat Mitchkox gewoon een beetje raar was.” Lodewijk: “Maar wat doen we met onze vastgebonden vriend dan?” Brent: “Ja goed punt, ik denk dat Chardo een geniepige muiter is.” Focus: “Maak hem af!” De stemmen zijn binnen. Daisy: “Chardo, jij bent een muiter! Om even te komen zijn hier enkele messen, wie wil er gooien?” Focus: “IK!” Focus grijpt een mes, richt en gooit het mes precies door Chardo zijn hart. “Fo-kusjes schat”. Chardo is niet meer, hij was een …
->
Kraken -> PiraatChardo zijn lichaam begint te gloeien. Heel even veranderd hij terug in zijn vorige gedaante en dan verdwijnt hij in een zwarte wolk as. In de verte hoor je zijn stem nog galmen: “Ik hou het weer voor geziiiiien”. Die nacht kwamen de muiters weer bijeen. Muiter: “Hier heb ik lang naar uit gekeken.” Ze verdwijnen in het donker. Later die nacht… Daisy: “Wat doe jij hier?” De kapiteinshut slaat dicht: “Er is een nieuwe kapitein op dit schip!” zegt Brent terwijl hij het slot dicht draait. Daisy: “Je gaat hier niet mee wegkomen muiter!” Maar Brent ging weer rustig in zijn bedje liggen. De volgende ochtend komen Drenziboy en Spacycolours het dek op. Drenziboy zucht: “Wie weet wat er nu weer gebeurd is”. Brent en Focus zijn er ook bijgekomen. Brent: “GOEDEMORGEN allen, luister nu allemaal even naar mij…” Hij kan zijn zin niet afmaken want Drenziboy begint te schreeuwen. “Kijk, daar, beneden!” Nieky zijn dode lichaam hangt aan een touw tegen het schip aan. Hij is naar beneden gehangen en komt door zijn lengte elke keer net kopje onder. “Die heeft de hele nacht zo gehangen totdat hij geen adem meer kreeg waarschijnlijk” zei Drenziboy met afschuw. Timvdons is ook eindelijk wakker en komt gapend het dek op. Brent: “OKE LUISTER EVEN NAAR MIJ.” “Moet dat zo hard?” zucht Timvdons. Brent: “IK KOM VERTELLEN DAT…”
Nieky is niet meer, hij was een…
Piraat!