Ja, ik kruip ook steeds meer in deze tunnel. Ik ben alles weer terug aan het kijken en ik vind Jeroen opvallend.. tsja.. acteren? Veel meer dan in zijn eigen seizoen lijkt het. Daarnaast heb ik ook de opdracht met de schilderijen nog eens goed bekeken:
Dit schilderij omschrijft Jeroen als de geboorte van Jezus en helemaal in het begin 'er staat een os en een ezel'. Ja, die staan er ook, maar wel vrij verstopt. Dan volgt hij met 'en een bakje vol met stro'. Ja, er staat een bak maar vol met stro zou ik niet perse zeggen (buiten dat het geen stro is, maargoed). Als je goed kijkt is het mini groene frutje in de bak iets wat vol met stro zou moeten zitten. Dan vraagt Peggy hoeveel ruimte Maria inneemt ten opzichte van het doek, waarop Jeroen antwoordt 'de helft' en als Peggy vraagt 'wat is er linksboven' zegt Jeroen 'jaa.. een huisje'. De hele stoet met mensen lijkt mij belangrijker hierin. Dan voegt Jeroen toe 'er zijn ook aapjes', ook wel waar, als je goed kijkt zie je welgeteld 2 aapjes.
Het leukste hieraan vind ik hoe slecht Peggy's schilderij daardoor uit de verf is gekomen, want de mensen vooraan die Jezus aanraakt staan er niet op, ze heeft een gigantische stal getekend, mensen met rode hoedjes op, en misschien wel een vage stoet mensen bovenaan maar niet geheel duidelijk. Ik heb dit als bijlage proberen bij te voegen maar als je die naast het origineel houdt, dan zou ik het schilderij ook niet meer vinden. Misschien is het bijna te opzichtig als je erop let, maar naar mijn idee heeft niemand het hier meer over.