Ik hoor mensen vaak zeggen dat hij niet zoveel heeft gemold, maar ik denk juist dat er een paar praaltjes van molacties tussen zitten
Helemaal mee eens. Ben zo brutaal om wat aan te vullen.
Aflevering 1
2. Gastenlijst: Noemen van vrouwennamen was al verdacht, meer namen maakt het moeilijker plus er liepen opvallend weinig vrouwen in dat dorp rond in de avond. En zijn reactie dat Ron een Michelangelo weet te vinden, is schitterend.
Aflevering 2
1. Steenrijk: Hij put Tygo compleet uit en als ze even instorten is het Jeroen die zegt "dan gooien we toch wat stenen eruit. Laten we dat doen". Na de opdracht focust hij zich op Tygo voor verborgen jokers en leidt zo wat af van de verdwenen zilveren stenen.
2. Meeslepend: Hij blijft als laatste in het parcours waardoor niemand hem op de monitor kan zien. Wij zien hem voor en na een behoorlijke knip waarna hij dramatisch enige centimeters overbrugt en de held is. Ik durf wel te wedden dat hij op zijn gemak min geld erin heeft gestopt, misschien wat geld uit d ekist heeft gehaald en daarna zichzelf tot held heeft gebombardeerd.
3. Vragenvuur: hij doet het prima waardoor hij in aanmerking komt voor de zv. En hij is degene die al even lijkt te proberen Patrick als penningmeester weg te krijgen. Is dat gewoon niet gelukt en koos Patrick ook nog voor geld?
Aflevering 3
2. Meer of Min: Het lijkt er op dat Nikki voor een goede deur staat maar Jeroen haar vol kandidaatse ergernis haar daar weggehaald want "als ze niet open doen, zal je wel verkeerd staan he?" Ze redden niet alle luiken. En denk dat hij mazzel heeft gehad met Patrick die een luik van buitenaf heeft geopend.
3. Fortuin: Hij probeert nog het water uit het kleine emmertje vrijwel geheel naast de fles te gooien maar mollen was amper te doen in die opdracht.
Aflevering 5: Jeroen pakt feitelijk als eerste de envelop. Met Ron gaan ze genieten (net als Met Patrick op de carrousel), voor het spoor lokt hij allemaal Aziaten naar de auto om op de foto te gaan, veroorzaakt bakken met ruis over de telefoon, stuurt Tygo en Nikki voor het slagen van de heli goed en komt zelf te laat aan. Peggy en Patrick komen helaas ook goed aan, je kan niet alles hebben als Mol.
Aflevering 6
1. Voorspelbaar: Jeroen zit zo overduidelijk op de telefoons, hij heeft echt wel gezorgd dat de andere groep vrolijk zonder telefoons weg huppelde. Hij zorgt er voor dat Patrick de sleutel van het Fort niet vindt. Voor een mol maakt het geen fluit uit of Nikki en Tygo al dan niet in de executie meedoen. Maar het geeft enorme vertraging waardoor een geldpunt over wordt geslagen. Overigens denk ik dat hij de executie echt heel zwaar heeft gevonden omdat hij Ron en Patrick eruit werkt.
Vind het ook een leuke tactiek eerlijk gezegd. Zorgen dat anderen veel fout doen door verkeerde instructies, sturende opmerkingen etcetera. Zo kan je lang onverdacht blijven.