Afkomstig van wieisdemol.nl:
Kandidaat 9
“Ik heb heel veel oude afleveringen gekeken.” Lees meer over de tactiek van deze kandidaat in het anonieme interview.
Wat was je eerste reactie toen je gevraagd werd nog een keer deel te nemen aan Wie is de Mol?Ik denk dat ik eerst 5 minuten met open mond door het huis heb geijsbeerd. Ben ik echt net gebeld om te vragen of ik nóg een keer mee wil doen aan Wie is de Mol?. Ik heb er na mijn eerste keer zo vaak over gedroomd. Heel even dacht ik nog: moet ik dit wel doen? Mijn eerste seizoen was zó leuk. Loop ik dan niet heel erg het risico dat ik aan die herinneringen wil tippen? Maar al snel bedacht ik dat ik het ook zou kunnen zien als een hele nieuwe ervaring en dat ik mezelf voor de rest van m’n leven voor m’n kop zou slaan als ik dit niet zou doen. Dus toen ben ik heel snel gaan bellen om mijn agenda vrij te maken en kon het avontuur beginnen.
Was je voorbereiding voor deze tweede keer anders?De eerste keer stond ik er redelijk onbevangen in. Eigenlijk zonder duidelijke, herleidbare tactiek. Nu wilde ik meer volgens een tactiek spelen. Ik heb heel veel oude afleveringen gekeken en echt mee zitten schrijven als kandidaten hun tactieken vertelden. Daar is een hele lijst met ‘regels’ uitgekomen, die ik zou kunnen gebruiken om de Mol op het spoor te komen.
Wat ga jij anders doen?Beter opletten. Ook door tijdens de opdrachten meer te kijken naar anderen, in plaats van alleen maar proberen de opdracht zo goed mogelijk uit te voeren. Klinkt heel logisch.. Maar in de praktijk is dat toch nog verdomd lastig.
Wat was je verwachting van dit seizoen met allemaal oud-deelnemers?Dat het wel eens heel pittig zou kunnen worden. Vooral omdat ik zeker wist dat iedereen deze tweede kans met beide handen en voeten aan zou grijpen én dat iedereen (net als ik) na de eerste keer geleerd heeft van zijn ‘fouten’ en dus veel scherper zou spelen. Bovendien weet iedereen hoe het spel werkt, dus niemand hoeft nog te ‘wennen’ en iedereen zal er meteen vol voor gaan.
Op welke opdracht hoopte je het meest?Zoekopdrachten, kennisopdrachten, puzzels, etc. Daar ben ik dol op! En ja, een laseropdracht… Dat is natuurlijk het ultieme.
Met welke tactiek ben je deze keer het spel ingegaan?Proberen een combinatie te maken van alle verzamelde tips én continu alles checken én mijn intuïtie volgen.
Hoe ga jij de Mol ontmaskeren?Door minder in zijn vallen te trappen. En bij alles wat er gebeurt steeds vragen te stellen.
Waarom zou jij een goede Mol zijn?Ik ben sociaal en kan me makkelijk binnen een groep bewegen. Daarbij ben ik gewend om flexibel te zijn en snel te kunnen anticiperen als dingen niet zo gaan als ze gepland waren.