Net de podcast geluisterd. Goed verhaal heeft hij. Sympathieke man, heel goed nagedacht over wat voor mol hij wil zijn en wat daar bij hoort.
Wat mij opvalt: "de 500 euro (tijdens 'mijn geluid') had ik er wel voor over om Tygo echt in beton te gieten". Hij heeft heel veel plezier gehad in het misleiden en heeft er meerdere malen geld voor over gehad om dat te doen. Ik vind dat met een allstars seizoen wel slim. Kan me voorstellen dat daar over te twisten valt. Ik denk dat zijn doel was: een zo legendarisch mogelijke mol zijn; niet perse zo weinig mogelijk geld in de pot. Ik vind dat als kijker zelf ook het leukste, al ligt daar de valkuil in van 'zie dit legendarisch zijn'.
Nog iets wat mij opviel, maar meer een gevoel dan een uitspraak. Hij vertelt met verve over zijn voorbereiding en over wat voor mol hij wilde zijn. Eén met lef, voorbij zijn eigen karakter. Ik denk, (maar dit is echt psychologie van de kouwe grond), dat hij een nog sterkere mol zou zijn als hij niet zozeer had bedacht hoe hij een goede mol eruit vind zien, maar als hij juist had gekeken naar wie hij zélf is en van daaruit de mol ontdekt die in zich heeft. Dan had de moljas hem denk ik nog meer als gegoten gezeten. Nu waren ook zijn molacties in gesprek en relaties de beste, zoals het gescheurde briefje.
Al met al: petje af, heel tof gedaan!
(Edit: typo)