Toen Peggy de aanwijzing bij de grote klok vond, dacht ze meteen dat de afbeelding een valk was. In combinatie met 'de hoogste nood' had ze zo maar op Fort Falcone kunnen komen, om met Ron daarnaar toe te gaan. Ik weet niet of dat het plan was, want ze kwamen Jeroen en Patrick weer tegen.
Opvallend is wel dat ze in het theater die valk alweer vergeten lijkt te zijn. Ze gaan vragen wat de vogel is. De man weet het niet. Maar als ze vragen naar het hoogste punt van het eiland, zegt hij Fort Falcone. Peggy verrast: 'Fort Falcone, een valk! Dat is het, Falcone!'. Ik krijg de indruk dat ze hier haar voorkennis over de valk achterhield, om niet verdacht te worden door Jeroen en Patrick.
Als Patrick het zakje later wel vindt, blijkt dat boordevol munten van 100 te zitten. Ik tel er zo al een stuk of 15, dus ik denk zo'n 1.500 euro bij elkaar.
Ik denk bij nader inzien toch 1.000 euro.
Ik tel 20 gouden munten, en die waren 50 euro per stuk waard. Blijft een groot bedrag. Het lijkt erop dat Ron en Peggy de route naar de toren die langs de haven ging hebben afgesneden, en binnendoor zijn gegaan. Maar het regende ook wel heel hard.