Ron is of een kandidaat a la Jochem of een mol a la Milouska.
Met elke aflevering meer verdacht.
Op basis van onder andere de spiegelposities in aflevering 1 had ik Ron afgestreept, omdat hij goed stond. Daardoor bleef Ellie over als hoofdverdachte.
Tot de Sleutelbos opdracht in aflevering 3. Ellie haalde daar te veel geld binnen en Ron bijna niets en kreeg als enige de kokers met geld niet open.
Als Ellie niet de mol is, dan nog maar eens naar de spiegelposities kijken.
Nadere analyse laat zien dat Ron vrij snel fout ging staan en pas nadat Peggy haar plaats opeiste, goed ging staan. Maar toen wist hij al dat er fouten waren gemaakt door anderen.
Dus hij kan nog steeds de mol zijn.
Dan het boogschieten. Het is moeilijker om met drie keer schieten geen schild te raken dan per ongeluk wel. Tenzij je goed kan mikken en opzettelijk mist. Daar lijkt het op bij Ron.
Dan de ontmoeting met de mol. Is het toeval dat dit juist Milouska is, die op dezelfde wijze de rol van de mol invulde.
Ook kreeg ik een flash back van het moment destijds, dat Milouska in de eerste aflevering van haar seizoen, achter elkaar twee min 1.000 euro bordjes omdraaide. Statisch een onwaarschijnlijk kleine kans. Dit bleek achteraf dan ook voorkennis geweest te zijn.
Had Ron voorkennis van de boogschiet opdracht? Er is ook in een eerder seizoen een opdracht geweest met voorkennis over boogschieten, weten jullie nog?
En dan het pakken van de joker. Ook voorkennis? Bijna alle kandidaten stonken er keihard in en gingen voor de vrijstelling. Was Ron opeens zo slim?
Kortom, Ron, ik hou je in de gaten!