Zoals ook al beetje werd aangegeven door anderen: Ron speelt een rol.
Dit is (normaal) het leuke aan Ron, en nu meteen ook het vervelende. Met name in die laseropdracht is het duidelijk dat hij een soort van zijn lollige en onhandige ('clown') tv-persoonlijkheid aanneemt, zoals ik hem vroeger wel heb leren kennen bij Zapp/Zappelin. En ik zie het bij wel meer opdrachten, waardoor ik nog steeds niet helemaal goed een idee krijg van hoe Ron nou 'echt' is/hoe hij natuurlijk reageert. Zou bijna willen zeggen dat het voor hem een soort automatisme lijkt zodra er een camera op hem gericht is.
Aan de ene kant gooi je wat zand in de ogen van mededeelnemers (en wat kijkers), aan de andere kant ligt het er best wel dik bovenop dat het voor een flink deel gespeeld is. Als het zich doorzet, gaat het mij wel de keel uithangen (zeker zoals bij de laseropdracht). Voor mij diskwalificeert hij zich ermee ook als Mol omdat het zo opzichtig is. Tenzij we nu ineens in zo'n dubbele laag zitten dat deze mate van opzichtigheid juist zijn Molschap moet verbloemen. Dan is het wel mooi bedacht, maar kijk ik naar een voor mij vervelend seizoen
Bij de opdracht met de stenen wil ik best geloven dat het voor hem wel een pittige opdracht is, maar evengoed dan vanaf minuut 1 flink (onnodig) aangedikt. Met Nikkie dan wel nog een komisch duo, maar dat is niet primair waarom ik WidM kijk.