Oei, na deze post ga ik heel snel offline, en niet meer dit topic in want ik weet nu al dat ik reacties ga veroorzaken die ongenuanceerd en hard en grof zullen zijn; mensen zullen korte lontjes hebben, en op hun teentjes getrapt zijn, maar dat komt niet door de inhoud van mijn verhaal.
Want ik vond de bijdrage van Nikkie helemaal niet zo tof en wil de lofzang dan ook behoorlijk nuanceren.
Het ging bij Nikkie de Jager naar mijn mening namelijk nogal vaak over... Nikkie. Dat is juist de reden voor mij dat ik niet blij ben met bn'ers die zo graag willen 'shinen' de hele tijd. 'Shinen' ('Kijk mij nou, meid toch') wat ten koste van het spel, van de pot gaat.
Nikkie keek om, we weten niet waarom, maar naar mijn mening deed ze dat niet omdat ze ter plekke meteen de dubbele laag van het verhaal doorhad. Het kan zijn dat ze zich niet heeft laten meezuigen in de mindf*ck van 'de focus op de oudmol', omdat ze de focus niet had. De aanleiding lag misschien zelfs buiten haar, we weten het niet, het kan zelfs zo zijn dat Jeroen onbedoeld een geluid maakte waar ze van schrok. De finale is haar wat mij betreft dan bijna cadeau gedaan - en terecht, want Jeroen nam bewust dit risico. Dus daarom terechte winnaar: de mol in afl.1 ontmaskerd. Maar om dat op Nikkie's conto te schrijven, daar ben ik het dus niet mee eens. Dat is op Jeroens conto te schrijven is mijn mening. Gelukkig waren ze roomies, dus de finale was haar door hem waarschijnlijk ook gegund. Maar tegelijkertijd denk ik ook 'wat jammer voor dit seizoen dat het meteen in afl.1 bekeken was'. Als ze niets had gezien stond ze niet in de finale en was ze na afl.6 blijven zwemmen en afgevallen. Persoonlijk had ik het meer gegund aan ontbaatzuchtiger karakters die niet de hele tijd alles naar zich toe hoeven trekken qua aandacht en presence. Ik hou niet van glamour-bn'rs als kandidaat in widm. Ze zijn te vaak alleen met zichzelf bezig, hoe zie ik eruit, hoe sta ik erbij, hoe kom ik over. Mag, niks persoonlijk, maar in widm staat me dat tegen. Ter nuancering vind ik. Nogmaals, terechte winnaar want mol gezien in afl.1.
Goed dat Nikkie het hele bedrag aan KWF doneert. Siert haar.