Ik was wel benieuwd wat er gebeurde nadat Brtdm gisteren zei – relatief willekeurig –
Vermoljoen te verdenken. Zijn verdenking klonk in ieder geval niet super serieus. Overigens had ik Vermoljoen daarvoor, op dag 3, al bij
mijn lijstje ietwat verdacht gezet en had Brtdm Vermoljoen op dag 2 ook genomineerd.
Ik weet nog dat ik bij SpacyColours toen het gevoel had, oh er wordt wel heel enthousiast op zijn verdenking gereageerd. Misschien is hij toch geen wolf (maar ik heb dus vervolgens wel op hem gestemd…
)
Dus toen ik een aantal reacties over Vermoljoen zag was ik wel benieuwd hoe dat verder ging.
– Drenziboy “durft wel mee te gaan in Vermoljoen”
– Swifty vindt Vermoljoen inderdaad verdacht stil dit potje en hij stijgt daardoor op haar verdachtenlijst
– Mitchkox (onschuldig) is ook wel voor Vermoljoen stemmen
Dit viel wel mee, maar het was natuurlijk niet zo’n sterke verdenking. Natuurlijk kunnen wolven ook bang zijn meelopers gevonden te worden en er daarom niet in meegaan terwijl Vermoljoen wel onschuldig is. Het zou natuurlijk sowieso opvallen als wolven er allemaal massaal in mee gingen. Conclusie is dus dat noch burgers noch wolven er massaal in mee gingen
Wat dat zegt over Vermoljoen? Dat weet ik eigenlijk niet zo goed.
Daarnaast vind ik
Ricardo’s vastberadenheid over mij ook wel opvallend. Maar ik weet natuurlijk dat ik geen wolf ben, dus dat geeft het een ander perspectief. Uit het verleden blijkt ook dat vastberaden mensen vaak net zo goed burgers kunnen zijn. Maar goed na al het gepraat over dat wolven niet zo uitgesproken durven te zijn want die mensen worden daarna opgehangen, kan het juist weer een slimme tactiek zijn, omdat we vaker zeggen dat die mensen vaak toch burgers zijn.
Ik begin ook steeds meer
Drenziboy te verdenken, al kan ik daar niet echt een gegronde reden voor geven. Al helpt het dan niet mee dat hij mee gaat in zowel Spacy en ook zegt voor Vermoljoen te durven gaan. Maar het is eigenlijk meer gevoel dan echt een goede onderbouwing.
Ik heb nog even gekeken naar de stemmers op Spacy. Diegene met de daarna meeste stemmen (4) was Daisy. Het is dus sowieso best een verschil en als zij geen wolf is, maakt het voor wolven ook niet echt uit of ze nou voor Spacy of iemand anders gaan.
– KD (1e)
– Kaaasje (2e)
– Bjorrn (3e)
– mrchipie (4e) ← onschuldig
– TimvDons (5e) ← onschuldig
– Drenziboy (6e)
– Robbieazerty (7e) ← waarschijnlijk onschuldig
– hillo (8e)
Swifty noemde nog in het topic dat ze Spacy en mij in de gaten houdt, maar voorlopig voor Daisy neigt (en daar heeft ze ook op gestemd)
Robbie vindt van de verdachte Spacy het meest verdacht (en stemt dus ook op hem)
Ikzelf schrijf dat ik het bizar vindt dat er zo fel gereageerd werd op KD en dat Spacy daarin de eerste was (en stem ook op Spacy)
Drenziboy gaat hierin mee (en stemt ook op Spacy). Schrijft later ook dat hij sowieso van plan was om op Spacy te stemmen.
Bjorrn vindt Spacy ook het meest onlogisch doen en als er genoeg stemmen zijn wil hij ook op hem stemmen (en stemt als derde op Spacy)
Tim (onschuldig) had bij Spacy twijfels maar stemt toch op Spacy.
Brtdm vond Spacy juist niet verdacht omdat hij als eerste een naam noemde.