Auteur Topic: [U] Dag 6 - De Verkeerde Moord II  (gelezen 8922 keer)

Offline Sanmol

• Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [U] Dag 6 - De Verkeerde Moord II
« Reactie #80 Gepost op: 12-08-2020, 15:14:33 »
Spannende claim Vermoljoen. Wil overigens niet zeggen, dat als niemand het claimt, Vermoljoen ook echt de bink is. De bink kan er ook al uitliggen natuurlijk zonder dat we het weten. Maar zou Vermoljoen die gok durven nemen? Als ie wolf is waarschijnlijk wel. Lastig dit.

Slimme opmerking Daisy zo had ik het nog niet bedacht  ::vergroot::.

Offline Robbieazerty

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #81 Gepost op: 12-08-2020, 15:16:18 »
Ik ben in tweestrijd tussen jouw en Vermoljoen, ik denk dat hij dit nog als laatste redmiddel wilt gebruiken
Wat nog als laatste redmiddel wil gebruiken? Dat ie de bink is? Dat zou wel heel riskant zijn om zomaar te roepen. Zeker omdat de stemmen momenteel 5 tegen 5 zijn.
Om dan als wolf een random rol te claimen die de echte bink kan tegenspreken, lijkt me toch niet.

Tenzij de bink al dood is en we er niks over te horen gekregen hebben, maar hoe zou Vermoljoen dan überhaupt weten dat de bink dood is en hij die rol veilig kan claimen?

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #82 Gepost op: 12-08-2020, 15:16:53 »
Dan ga ik toch Brtdm erbij halen, ook hij is heel gefixeerd op het meekrijgen van stemmen, maar dat doet ie om te zien wie volgen... Wat nu als hij dit doet om zelf niet op te vallen als wolf. Deze observatie was mij vandaag pas opgevallen.

Brtdm is door hillo gecheckt en onschuldig bevonden.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #83 Gepost op: 12-08-2020, 15:19:02 »

Ik durf niet te zeker te zijn van hillo's uitspraken, er zit nog altijd iemand in die als burger met de wolven meevoert (Of die moet er ook al uitliggen...)
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Sanmol

• Forumlid
« Reactie #84 Gepost op: 12-08-2020, 15:19:29 »

Brtdm kan alsnog de volgeling zijn ::vergroot::. Het irritante is dat we niet de rollen weten van de gelynchte personen, dus de volgeling kan ook al dood zijn.

Edit: Wat DRenziboy zegt, die was me een split seconde voor.

Offline KD.

• Forumlid
« Reactie #85 Gepost op: 12-08-2020, 15:22:58 »
Dat zou inderdaad wel kunnen, maar dan zou ik hem er nog even inlaten, tot de wolven hem zelf verslinden. ;D
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Brtdm

• Global Moderator
« Reactie #86 Gepost op: 12-08-2020, 15:36:58 »
zeg ik nu dat ik de bink ben.

Ik zal de rest van dit spel zwijgen.  ::schaam::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Sanmol

• Forumlid
« Reactie #87 Gepost op: 12-08-2020, 15:38:02 »

Ik zal de rest van dit spel zwijgen.  ::schaam::

Trouwens in jouw schema staat niet dat Convans een burger is. Just saying  ::vergroot::.

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #88 Gepost op: 12-08-2020, 15:41:27 »
Slimme opmerking Daisy zo had ik het nog niet bedacht  ::vergroot::.
Haha toen ik exact hetzelfde zei over hillo die ziener claimde, was ik ineens niet slim meer, maar nu Daisy hetzelfde over Vermoljoen zegt is het een slimme opmerking. ;D

De reden dat ik dit bij hillo zei was omdat we een dag lang gewacht hadden op een ziener die zich niet meldde en de volgende dag pas zei hillo het. Dus had hij een wolf kunnen zijn die al iets van zekerheid voelde dat er geen ziener in het spel zat. (maar het feit dat D*N wolf bleek te zijn én de zieke inderdaad tussen de gecheckte personen zat, heeft dat weerlegt).

Maar Vermoljoen heeft geen aanleiding om uit het niets de bink te claimen (als in: er is geen oproep voor de bink geweest zoals dat bi jde ziener gebeurde) dus dat is wel een veel grotere gok.

Offline Brtdm

• Global Moderator
« Reactie #89 Gepost op: 12-08-2020, 15:44:02 »
Trouwens in jouw schema staat niet dat Convans een burger is. Just saying  ::vergroot::.

Hij is gewoon groen gekleurd hoor, net als alle andere burgers.

Ik twijfel nog even waar ik mijn stem in ga wijzigen.

Offline Sanmol

• Forumlid
« Reactie #90 Gepost op: 12-08-2020, 15:49:29 »
Haha toen ik exact hetzelfde zei over hillo die ziener claimde, was ik ineens niet slim meer, maar nu Daisy hetzelfde over Vermoljoen zegt is het een slimme opmerking. ;D

De reden dat ik dit bij hillo zei was omdat we een dag lang gewacht hadden op een ziener die zich niet meldde en de volgende dag pas zei hillo het. Dus had hij een wolf kunnen zijn die al iets van zekerheid voelde dat er geen ziener in het spel zat. (maar het feit dat D*N wolf bleek te zijn én de zieke inderdaad tussen de gecheckte personen zat, heeft dat weerlegt).

Maar Vermoljoen heeft geen aanleiding om uit het niets de bink te claimen (als in: er is geen oproep voor de bink geweest zoals dat bi j de ziener gebeurde) dus dat is wel een veel grotere gok.

Niet helemaal waar vind ik. Nu ben ik geen wiskundige, maar als ik het tabelletje van Brtdm moet geloven is er al een speciale rol dood  ::pinokkio::. Dit kunnen de wolven natuurlijk ook berekenen tijdens de avond, dus die weten dit. Van de speciale rollen die nog over zijn is het een 1/4 kans dat Vermoljoen als wolf goed gokt op de dode speciale rol. Het blijft een risico, maar je kan hem als wolf zeker nemen als je voor de rest van het spel vrijgepleit wilt worden. Dat zou een hele slimme tactiek zijn.

Offline Ricardo

• Forumlid
« Reactie #91 Gepost op: 12-08-2020, 15:51:17 »
Ik wil Vermoljoen tegenspreken!

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
All the divas were born as the human beings

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #92 Gepost op: 12-08-2020, 15:52:49 »
Hun daar staat iets heel raars. ::rofl::

We kunnen ook wisselen en Hillo vannacht Vermoljoen laten bekijken. Dan weten we het zeker.

Offline Sanmol

• Forumlid
« Reactie #93 Gepost op: 12-08-2020, 15:53:54 »
Hij is gewoon groen gekleurd hoor, net als alle andere burgers.

Ik twijfel nog even waar ik mijn stem in ga wijzigen.

Hier gaat het fout. De gelynchte personen kunnen elke rol zijn (wat trouwens KD. al tijden roept), behalve een weerwolf (dat werd bij D*N zijn lynch expleciet vernoemt). Ze zijn dus niet per definitie een burger, want dat kan zoals ik heb berekend al niet meer.

Offline Brtdm

• Global Moderator
« Reactie #94 Gepost op: 12-08-2020, 15:55:31 »
Ja, en daarom heb ik nergens 'burger' staan.

Offline Kaaasje

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #95 Gepost op: 12-08-2020, 15:56:20 »
Maar Vermoljoen heeft geen aanleiding om uit het niets de bink te claimen (als in: er is geen oproep voor de bink geweest zoals dat bi jde ziener gebeurde) dus dat is wel een veel grotere gok.
Het verschil tussen hillo en Vermoljoen vind ik dat de kans dat hillo gelyncht werd klein was. De kans dat Vermoljoen dood gaat is wat groter. Dus tja dan kun je een wanhoopsdaad doen. In worst case (voor Vermoljoen) staat er nu iemand anders ook op als bink. Dan gaat Vermoljoen toch dood en weten de wolven wie de bink is. Wij echter ook en daardoor is er weer een onschuldig persoon vrijgepleit, wat ook niet al te gunstig is voor de wolven. Dus kans dat Vermoljoen dat zou riskeren vind ik niet super groot maar ik heb wel eerder dergelijke uitspattingen gezien in eerdere spelletjes als wanhoopsdaad. Dit liep overigens zelden goed af voor de wolf. ;D
(In die spelletjes hadden we overigens meer zekerheid over welke rollen nog leefden en welke niet.)

Offline Ricardo

• Forumlid
« Reactie #96 Gepost op: 12-08-2020, 15:57:00 »
Hun daar staat iets heel raars. ::rofl::

Als het op mij was bedoel ik dat er geen keuze is tussen die 2, maar dat we echt Kaaasje eruit moeten stemmen.
All the divas were born as the human beings

Offline Sanmol

• Forumlid
« Reactie #97 Gepost op: 12-08-2020, 15:58:30 »
Ja, en daarom heb ik nergens 'burger' staan.

Maar bij Convans stond wel burger door Lucy, want hij werd s'avonds vermoord. Dan kan dat bij hem er beter wel staan, want die weten we zeker.

Offline Brtdm

• Global Moderator
« Reactie #98 Gepost op: 12-08-2020, 16:04:34 »
Aah, die fiets. Dan zal ik dat binnenkort aanpassen.  ::ok::

Offline KD.

• Forumlid
« Reactie #99 Gepost op: 12-08-2020, 16:12:06 »
 ::ok::

Overigens staat Chardo ook met groen in het schema, maar weten we volgens mij niet zeker welke rol hij had. Ik verwacht ook dat hij zich als wolf niet zomaar zo passief had laten elimineren, maar zeker weten doen we dat niet. Misschien is er gewoon iets tussen gekomen waardoor hij niet meer online kon komen.

In dat geval zouden we nog maar 3 wolven hoeven te lynchen. Nogmaals, ik verwacht zelf niet dat het zo is, maar strikt genomen zou je hem dus niet definitief als burger kunnen bestempelen.