Tekst bij iedereen hetzelfde:
Begin: De Mol heeft maar 1 doel: En dat is de stand van de pot zo laag mogelijk houden.
Dat doet de Mol door opdrachten te laten mislukken en door jouw spel als kandidaat te saboteren. Stiekem. Achter je rug om.
Eind: naam , je mag hetzelfde pad weer terug lopen.
Maar je hebt twee regels: je loopt vooruit en komt nooit meer terug.
Regel twee: Je mag maar een keer iets uit een bakje pakken.
Succes.
Kandidaat | oud mol | Tekst | wat pakken | Reactie |
Jeroen | Kees | Als kandidaat wil je natuurlijk niets liever dan de mol ontmaskeren. De laatste keer ging dat niet zo goed. Dus nu ben je extra gebrand om dat wel te laten lukken. De grote vraag is natuurlijk: hoe? | - | kijkt nog eens om op het einde van de rij. Bij teruglopen loopt laatste bakje zo goed als voorbij? |
Ellie | Thomas | Op de Dominicaans Republiek moest je als derde het spel verlaten. Tunnelvisie is jou niet vreemd. Je wilt iets meer achterover gaan leunen, minder je best doen om opdracht tot goed einde te brengen. Maar ben jij in staat om afstand te houden? | - | "Ik wist eigenlijk wel dat vrijstelling weg zou zijn, ik had naar mijn gevoel moeten luisteren" |
Tygo | Inge | Op de Fillipijnen was jij de laatste die afviel. Tygo, wederom wil jij de anderen laten denken dat jij het bent, mijn collega, de mol | - | Kijkt pad terug voorafgaand gesprek oud mol, op terugweg steekt hand naar bak en zegt "Ik wist het wel" |
Nadja | Kim | In Thailand moest je vlak voor de finale het spel verlaten. Maar om echt te kunnen zien en horen heb je meer nodig dan alleen je oren en je ogen. Blijf vooral open. nieuwsgierig, tegendraads en heb geduld. | - | kijkt in bakje en blijft staren |
Ron | Miljuschka | Ron, jij moest de vorige keer als eerste het spel verlaten, nog voor je de andere kandidaten had ontmoet. Je hebt je voorgenomen om dit keer langer in het spel te blijven | Joker | pakken wat je pakken kan |
Horace | Kees | Horace, hou je ogen open, speel je spel, je eigen spel. | €250,- | kijkt niet in bakjes waar hij langs loop, "ik pak random". |
Peggy | Inge | Je gaat je niet opnieuw blindstaren op 1 persoon en je trapt niet in de val van de mol die zich van de domme houdt. Jij gaat spreiden. | - | kijkt in bakje en vervolgens lachend omhoog. |
Patrick | Thomas | Luister goed, kijk om je heen. | - | ook lachen |
Tina | Miljuschka | Vertrouw erop dat jij weet wat je moet doen. | - | - |
Nikki | Kim | Jij maakt jezelf graag verdacht maar maak je het hierdoor moeilijk genoeg voor de mol? | joker | Kijkt achterom bij tekst "Achter je rug om". Bakjes terug lopen "Ben je hebberig of neem je voor lief", in biecht Baby I'm a winner, houdt joker met mollogo naast zich. |