Uit de helderheid van de beelden blijkt dat Kees eerst Jeroen/Horace heeft toegesproken, vervolgens was Kim aan de beurt met Nikkie/Nadja etc. Bij alle duo's behalve Ellie/Patrick is de helderheid in de ramen bij beide kandidaten gelijk. Zie fotocollage eerder in dit topic. Dit duo werd toegesproken door Thomas. De ramen zijn bij Ellie duidelijk helderder dan bij Patrick. Dit betekent dat hier vermoedelijk wat meer tijd zat tussen de opnames. Waarom? Moest één van hun tweeën wellicht in tussentijd even worden klaargemaakt voor de rol als Mol / was er wat logistiek i.v.m. het ongemerkt laten optreden van de Mol die voor vertraging heeft gezorgd? Stof tot nadenken...?
Ik zie bij Jeroen en Horace dezelfde helderheid.
Dan bij Nikkie, Nadja en Ellie iets donkerder (of is dat gezichtsbedrog?)
Dan inderdaad een verschil tussen Ellie en Patrick.
Nu is het gissen naar wat de reden kan zijn.
Normaal gesproken zou het kunnen dat het diner ertussen kwam, maar ik ga er van uit dat de scenes met de oud-mollen achter elkaar zijn opgenomen. Dus dat niet eerst Ellie werd toegesproken en pas veel later Patrick. Wat verklaart het verschil in licht dan wel? Misschien een forse regenbui? Ron zijn jas was zo te zien nat. Misschien was het vroeg donker die dag?
Wat zou de verklaring kunnen zijn voor het verschil in licht tussen Ellie en Patrick?
Wat je zegt Martin, er kan idd iets aan de hand geweest zijn mbt de acties van de MOL in die tussentijd.
Of dat er domweg een pauze ingelast werd?
Zou het kunnen betekenen dat of Ellie, of Patrick de MOL is?
Maar dat lijkt me niet want de MOL is al in actie geweest bij Jeroen, Horace, Nikkie en Nadja.
Nog even verder brainstormen.