Dat het jubileumseizoen vraagt om een speciale Mol vind ik geen reden. Ik heb niet het idee dat dit seizoen nou heel veel meer bijzonder is dan anders. Nieuwe elementen worden altijd wel uitgeprobeerd. En 25-50% van de kandidaten uit het verleden vind ik wel leuk en een tweede keer kijken waard. Het seizoen is ons op zich niet verkocht als een fan favourite editie, maar als een tweede kans editie.
Ik ben in ieder geval niet gevoelig voor argumenten die niet inhoudelijk met het spel te maken hebben
Mogelijk nog voor 'verborgen' hints die de makers erin gestopt hebben wel.
En persoonlijke verdenkingen en argumenten bij kandidaten (waarom ze niet de Mol zijn) kun je niet zomaar naast landelijke/forum-breed verdenkingen leggen. Het is ook altijd een optelsom, dus met één of twee opdrachten iets onderbouwen of weerleggen is ook niet zeer sterk. Geldt dus beide kanten op.
Zo ben ik nog altijd niet overtuigd van Tygo als Mol, heeft voor mij altijd als vierde (na afl. 5 als derde) op het lijstje gestaan, wel nog voor Nikkie. Als ik de discutable verdenkingen weglaat, is het dan toch maar Peggy voor nu