En ook het laatste puntje is weg
Ik moet nog even kijken, maar
als ik m'n plan doortrek, dan komt de volgende tussen middernacht & 1 uur 's nachts, in de nacht van zaterdag op zondag. En omdat die naar verwachting extra moeilijk is, hanteer ik daar 10/7/5/3/1 punten.
Daarnaast overweeg ik om in het vervolg de puntentelling toch iets uit te breiden, naar 5 inzenders in plaats van 3. Om het eerlijk te houden tegenover degenen die reeds punten hebben behaald, zou ik dan niet het puntenmaximum verhogen, en vanaf volgende week woensdag 5/4/3/2/1 hanteren als standaard.
Anyway, wat dingen waar ik over na zit te denken.
Dan voor raadsel 3, de oplossing!
Na de muziekopdracht ditmaal iets meer voor de beta's.
1. 80 ch = 80 chain; een oude Engelse lengtemaat van grofweg 20 meter. 80 ervan staan gelijk aan 1 Engelse mijl, hetgeen wordt afgekort als de eenheid M (niet SI, wel veel gebruikt).
2. 1/2 mv^2 & mgh zijn beide formules uit de natuurkunde voor energie (respectievelijke kinetische & potentieële energie), waarbij energie wordt afgekort tot de eenheid E.
3. De uitspraak van letters wordt beschreven in de International Phonetic Alphabet. Het weergegeven symbool staat voor de voiced postalveolar approximant, wat een beetje klinkt als een Gooische R.
4. Euler's e is gelijk aan, ongeveer, 2,71828. Dit getal wordt eindeloos vaak in de wiskunde gebruikt bij logarithmes. Het is ook de basis van wat veelal wordt gezien als de mooiste formule uit de wiskunde, Euler's identity.
5. In het seinvlaggen alfabet staat deze vlag voor de L.
De vijf letters op rij geven merel.
De oplossing is daardoor te vinden op
https://www.wieisdemol.com/widm19-profiel-merel, sneaky verstopt achter een niet-werkende tinypic-afbeelding.