Wanneer blijkt dat je alle drie de oud mollen goed moet hebben voor het geldbedrag, vind ik het noemen van een juiste naam nadat er al andere foute namen zijn genoemd juist slim.
Het ietwat vreemde bedrag suggereert toch echt dat het 750 euro per oud-mol is (500 per mol/1500 totaal te weinig en 1000 per mol/3000 totaal te veel voor zo'n opdracht; oke, je zou 500 per mol en 500 bonus voor alledrie kunnen doen). Zou wel heel zuur zijn anders. Twee van de drie mollen goed en dan alsnog niks binnenhalen.
- Volgens mij zat er uiteindelijk in alle koffers geld, het ging om de waarneming van de oud mollen
- Afleiden door als een fanatiekeling te letten op de koffer is hier verdacht
Lijkt me vreemd, maar maakt voor de analyse van de opdracht niet veel uit. De mol doet toch lekker fanatiek mee in deel 1.
- Patrick staat inderdaad op een mooie positie om snel te kunnen afleiden, alleen en op een hoog punt waar hij alles kan zien
- Wat maakt dat we de verdeling van posities wederom niet zien?
Patrick stuurt misschien wel heel erg in het toewijzen van posities?
- Peggy onmols door hoeden en zonnebrillen te blijven benoemen? Geen toevoeging hier;
Hoeden en zonnebrillen die iedereen op had. Zorgt ervoor dat de volle aandacht bij de mensen met de koffertjes blijft.
- Ron houdt zich redelijk afzijdig, hoor ik op het plein redelijk weinig zeggen
- Nikkie en Tygo leiden naast Patrick flink af op het plein
- Tijdens de discussie van oud mollen vind ik Nikkie zeer sturen en Ron en Tygo subtiel bevestigend en sturend.
Ik vind het moeilijk om in Tygo een mol te zien door deel 1. Hij acteert ook wel erg overduidelijk op veel momenten. Zijn tactiek is volgens mij om zoveel mogelijk verwarring te zaaien bij de anderen. Die "M" vingers in zijn zakken op de groepsfoto...
Je had er de uitwerking van Heinz niet eens bij nodig om Peggy, Nikki en Tygo als erg verdacht en sturend te zien op het plein. Ik verwacht wat subtieler werk van de mol of zelfs iemand die zich vooral afzijdig houdt als hij ziet dat het alle kanten op gaat.
Leuke opdracht! Al had inderdaad wat mij betreft idd geld verdiend mogen worden per genoemde oud mol. Dan had de huidige mol veel meer moeten mollen. Nog steeds een wonder btw dat geen enkele toerist ze gespot heeft om dit beroemde plein.
Ik verwacht wel dat de opdracht zo in elkaar steekt. Zelfs als er geld per mol verdiend kan worden, dan zou je Patrick met een goede naam relatief laat als redelijk verdacht kunnen zien. Goede manier om een wit voetje te halen bij de rest, zelfs als ze uiteindelijk meegaan met zijn goede suggestie, kost dit "maar" 750 euro. De rest was toch al verspeeld door de eerste twee foute namen.
Ik weet niet zo goed wat ik moet denken van Peggy's opvallende opmerking over "mollen die we nog niet gezien hebben" en Ron die daarin meegaat. Is dit logisch om dit als kandidaat meteen te denken of zou je juist denken dat het drie van de mollen zijn die je eerder al gezien hebt? Of dat in ieder geval niet uitsluiten.