Ik denk dus dat er bewust vaag geedit is om het niet over de top duidelijk te maken dat zij aan het mollen is. Je kunt er niet omheen dat zij Jan, Margriet en ook Jon erdoor drukt. En Dennis en Klaas juist wipt. Dat doet ze allemaal niet puur om Tygo dwars te zitten. De mol heeft hier perfecte gelegenheid om te mollen en we zien alleen Peggy wat invloed uitoefenen maar voor de rest Nikkie. Dat is allemaal zo in your face dat ze de opdracht bewust vaag houden in de edit.
Ik hoor Nikkie niet van Klaas afstappen, Lo. Anderen doen dat wel. Ze herhaalt z'n naam toch alleen een beetje besluiteloos?
Bij Jon vind ik Tygo erg mols. Hij laat anderen beginnen met het noemen van namen, maar bij 2 keer 'Jon' slaat ie meteen toe. Tygo probeert de discussie meteen af te sluiten ...die foute naam veilig te stellen.
Tygo: "Ja, dan is het Jon, dan moet je als 2 mensen dat denken..."
Dat is toch tekstboek mols?
Dan op het laatst als Rik zegt dat ie nu een antwoord wil hebben zie je Tygo heel alert de kandidaten peilen zoals Thomas Cammaert dat deed bij de rechtbank ...en meegaan met 2 foute namen. Jon en Margriet. Tygo is ineens heel fanatiek als het er echt om gaat.
Dat Nikkie hier als enige verdacht is ga ik niet in mee.
Met de 2 foute namen al binnen vraagt Tygo "En Dennis dan?" Jeroen zei eerder nog dat Dennis er "verleden week" ook al bij was. Niet vreemd dat Nikkie dan een andere naam in het spel brengt.
Het meest verdachte momentje van Nikkie vond ik dat ze Patrick Stoof zag maar Jon noemde.
Het viel me trouwens op dat Peggy zei "we hebben er 3 nodig" toen Tygo de eerste discussie probeerde te sluiten wat Jon betreft. Dan zegt Tygo iets van "We hebben ze alledrie...?"
We hebben ze alledrie nodig?
Hoe zien jullie dat?
Ik denk dat het erop zou kunnen wijzen dat we het hele praatje van Rik hebben gehoord. Dat Peggy idd dacht dat het een alles-of-niets opdracht was.