Het normaal zo rustige Pallet Town was een chaos geworden. Een grote groep verbaasde mensen keek elkaar aan. ’Wat is er gebeurd?’ vroeg monkeysuncle. ‘Geen idee, maar mijn haar zit echt voor geen meter’ antwoordde Sanmol. MollenvangR-art had met zijn scherpe blik gelijk door wat er was gebeurd: ‘Iemand heeft ons laten veranderen in forumleden’. Iedereen had door dat het goed mis was. Enkele personen gingen in discussie en wisten zeker dat ze ook enkele slechte Pokémon zagen ronddwalen in en rond Pallet Town voordat dit allemaal gebeurde.
‘Wie was jij dan?’ vroeg D*N aan Lucy. ‘Je mag niet claimen en ik vertel niet wie ik was. Hiermee geef ik de slechte Pokémon veel te veel informatie’ snauwde Lucy. ‘Ik ben Mr. Mime’ riep FrankLapidus. Iedereen zuchtte. ‘Het is nu wel duidelijk dat we FrankLapidus dus kunnen vertrouwen’ riep SpacyColours.
Terwijl iedereen druk discussieerde wie ze nu wel of niet konden vertrouwen, was Giovanni blij met wat hij zag. Zijn Pokémon waren onherkenbaar tussen de groep terecht gekomen.
De groep was het er in ieder geval over eens om Pallet Town te verlaten en een grote stad op te zoeken. Zij liepen daarom naar de grote haven in Vermoljoen City. In de haven lagen speedboten, cruiseschepen, zeilboten en waterscooters. De mannelijkheid van Ricardo kwam naar boven en hij sprong gelijk op één van de waterscooters. ‘Later losers’ riep hij. De rest schoot echter hard in de lach toen bleek dat er geen benzine in de waterscooters zat. Ricardo stapte lichtelijk teleurgesteld van zijn waterscooter af.
Naarmate de tijd vorderde ontstonden er discussies tussen LuchtManiak en Mrchipie. Zij werden het er maar niet over eens waar ze heen wilden. Een paar mensen probeerde weg te vliegen, maar kwamen erachter dat ze daar de krachten niet meer voor hadden. Uiteindelijk was iedereen het met elkaar eens dat de groep bij elkaar moest blijven om de slechte Pokémon te ontmaskeren. Daarom besloten ze om toch om met het cruiseschip mee te gaan. Vanwege het coronavirus was het schip bijna leeg en mogen jullie kiezen waar het schip naartoe gaat varen.
Om verdere discussies in de toekomst tegen te gaan is er ook een professor nodig in deze groep. Deze professor mag bij een gelijke stand in de stemming de beslissende keuze maken. Het stemtopic is open tot 2 oktober 20:00 uur om een professor te kiezen, daarna gaan we de eerste nacht in!
Deelnemerslijst:1. LuchtManiak
2. FrankLapidus
3. Lucy
4. Ricardo
5. MV
6. Convans
7. michael90
8. Chardo
9. Sanmol
10. Mrchipie
11. D*N
12. DRenziboy
13. SpacyColours
14. monkeysuncle
De vraag voor de poll: Waar gaat het cruiseschip heen en zal het verhaal zich voornamelijk af gaan spelen?