Geen goed gevoel overgehouden aan deze aflevering. Paar gedachten.
- Waarom munten introduceren?
- ze kregen 24 uur om tygo en Nikkie te vinden, maar toen het erop aankwam konden Tygo en Nikkie zich eerder bevrijden. Dan is die 24 uur ook niet veel waard.
- Eind van de opdracht: Beetje matig ge-edit. Op onnatuurlijke wijze spannend gemaakt, kijker heeft geen idee of ze ook maar enigszins in de buurt zaten
- Heeft de mol überhaupt een functie deze aflevering als hij gevangen zit? Geld was alleen te winnen in het dorpje. Aan de andere kant is de mol bij die 4 ook raar, want waarom dan nu een soort prefinale?
Helemaal mee eens! Hoewel ik de serie geschakelde opdrachten van de vier kandidaten wel erg leuk vond, alleen ze leken een beetje traag en dom soms. Waarom niet wat meer haast maken als je tijd al beperkt is? (Omdat ze weten dat ze zich niet moeten haasten?)
Mijn eerste gedachte (vorige week al) was: de Nederlanders hebben eens goed gekeken naar de Belgen, waarover we hier op het forum vaak zó enthousiast zijn. Groot minpunt voor mij: dat Tygo en Nikkie een zielige drie kettinkjes moesten doorzagen, iets dat bovendien op eender welk moment kan opgenomen zijn. Waarom niet dat combineren met een leuke puzzel waarmee ze bv. meer/minder hints voor de andere vier kunnen voorzien? Nu hebben we ze eigenlijk gewoon niet gezien, we hebben geen informatie kunnen inwinnen (zijzelf en de andere groep ook niet over elkaar), en hun deel was ook een beetje saai.
Toch nog een beetje beter naar de Belgen kijken! ;-)