Auteur Topic: [kandidaat] Splinter Chabot  (gelezen 93780 keer)

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #420 Gepost op: 14-02-2021, 13:19:36 »
Bij het terugkijken zijn twee opmerkingen die Splinter me hier heel comfortabel laat voelen. Afl.1 Vindt hij 250 euro: "Okee, die is misschien voor de pot.." En de preview moltalk: ¨Maar nee, ik ben niet de mol..¨
Splinter is de enige van de overgebleven kandidaten die zichtbaar heeft gemold, vaak op sleutelposities heeft gestaan en geen grote hoeveelheden geld voor de pot heeft verdiend. Bovendien lijkt hij mij degene die hard op de deur heeft gebonkt tijdens Door een Deur in afl. 1.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2021, 13:38:30 door Delightz »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #421 Gepost op: 14-02-2021, 13:21:12 »
Zoveel onnodig geld heeft Charlotte ook niet verdiend... (als enig kan ik me die 500 Euro bij het ontsnappen voor jokers bedenken)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #422 Gepost op: 14-02-2021, 15:46:44 »
Volgende week terug speciaal voor splinter...

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Mvg van De Mol

 ::rofl::

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #423 Gepost op: 14-02-2021, 16:10:41 »
Wat ik mij nog afvroeg:

Had Marije via de porto 099 gezegd of gewoon 99?
Want aan tafel leek Splinter even zijn woorden in te slikken toen hij 090 zei, waar Rocky het eerst nog over 99 --> 66 had. En pas daarna 660.
Dat was bij de laatste 2 codes die Rocky doorgaf. Ze zegt in beeld '99', dan wordt er naar Splinter geschakeld, en hoor je haar over de porto zeggen 'en 1109'. Het kan zijn dat ze daar tussendoor die 99 heeft verduidelijkt door te zeggen 099.
Aan tafel lijkt Splinter inderdaad met die 0 op de proppen te komen, voordat die door anderen wordt genoemd. :-\\
Wat ik verdacht vond is dat hij zegt dat hij weet waar 1109 is, en dan naar beneden rent. Wel erg goed onthouden...

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #424 Gepost op: 14-02-2021, 16:28:55 »
Zoveel onnodig geld heeft Charlotte ook niet verdiend... (als enig kan ik me die 500 Euro bij het ontsnappen voor jokers bedenken)

Inderdaad. Waarvoor ze nog altijd massaal afschreven wordt. Maar goed, Splinter verdient nergens zelf echt veel geld. Maar ik vind dat er ook vaak een gebrek aan geld wegspelen/echte molacties blijft.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #425 Gepost op: 14-02-2021, 19:11:09 »
Inderdaad. Waarvoor ze nog altijd massaal afschreven wordt. Maar goed, Splinter verdient nergens zelf echt veel geld. Maar ik vind dat er ook vaak een gebrek aan geld wegspelen/echte molacties blijft.

Het lijkt de tactiek die Jeroen ook grotendeels aanhield. Meer psychologisch spel en het werk voor je laten doen waardoor je weinig verdacht blijft. Zoals bij de kistenopdracht. Charlotte komt binnenstormen om de leiding over te nemen en met woorden te goochelen. Splinter de mol ziet dat het (niet) goed is en hoeft ook alleen maar zijn kwaliteiten als auteur even uit te zetten. Ik hou er wel van maar inderdaad, het zijn geen zelfstandige molacties.

Mooier - ervan uitgaande dat Splinter ook werkelijk de mol is - vind ik dan een actie zoals bij de blacklight Ballerina's. Als eerste in de porto schreeuwen zodat als de ontvanger in de buurt van ballerina's is, meteen wordt afgeschoten. Zeggen dat Lakshmi haar mond even moet houden zodat ze geen aanwijzingen doorgeeft, terwijl hij in een kamer zonder ballerina's staat niets te doen. Een bondje met Joshua aangaan en zeggen dat hij op Joshua tunnelt waardoor Joshua zich als een ridder op een wit paard gaat gedragen en Splinter als mol niet meer bij hem op komt. Daarna bij Renée helemaal van slag zijn hele strategie weggeven waarna zij hem nog meer vertrouwd als daarvoor. De actie in de bus, zichtbaar liegen en daarna toegeven dat hij heeft gelogen én voor zichzelf gegaan is zodat de toon is gezet, niemand elkaar nog vertrouwd en mensen eerder voor jokers dan wat anders gaan.

Ik hou van het psychologische en beïnvloeden. In de hotelescaperoom - opnieuw, er van uitgaande dat Splinter de mol ook echt is - de vraag voor de beste blackjack, eenentwintigen hint en de laatste vraag verkeerd beantwoorden onder het mom dat je niet je hele strategie wil weggeven. Sturen op woorden die alles met de mol te maken hebben en zelfs 'mol' intypen. Heel effectief, alleen Charlotte verdacht hem al en vond het niet beantwoorden van die vragen verdacht maar de andere kandidaten vinden hem juist een erg fanatieke kandidaat.

Enfin, ik wordt er wel enthousiast van dus. Kan me vorstellen als je houdt van een mol die echt zelf duidelijk geld weg neemt, dit een minder leuke strategie is.


Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #426 Gepost op: 14-02-2021, 19:52:29 »
Ja ik hou ook van die strategie zoals jij beschrijft Cinner, daarom hoop ik ook zo dat splinter de mol is. Hij heeft de mooiste biechten die je vaak kunt uitleggen als Mols of richting de afl titel. Mooier mollen dan dat kan bijna niet 🥰

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #427 Gepost op: 15-02-2021, 06:39:05 »
Ja ik hou ook van die strategie zoals jij beschrijft Cinner, daarom hoop ik ook zo dat splinter de mol is. Hij heeft de mooiste biechten die je vaak kunt uitleggen als Mols of richting de afl titel. Mooier mollen dan dat kan bijna niet 🥰

Ja de biechten zijn ook heerlijk. Hoewel ik die van Charlotte net zo goed zou vinden als zij de mol is.

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #428 Gepost op: 15-02-2021, 10:29:41 »
Mijn 3 grootste bezwaren tegen Splinter als mol:

1. De veiling. Heeft een kandidaat straks meer uit de pot gehaald in 1 opdracht dan de mol in de hele serie?
2. Waarom zou de mol die 2 jokers zo lang bewaren?
3. Het extra filmpje na het afvallen van Joshua waar Splinter, vechtend tegen zijn tranen, aan Renée bekende wat wij als kijker al wisten. Ik kan dit totaal niet plaatsen als Splinter daadwerkelijk de mol zou zijn.

Vooral nummer 3 is voor mij doorslaggevend. Hoe kijken de Splinterverdenkers hier naar?
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #429 Gepost op: 15-02-2021, 10:52:19 »
Mijn 3 grootste bezwaren tegen Splinter als mol:

1. De veiling. Heeft een kandidaat straks meer uit de pot gehaald in 1 opdracht dan de mol in de hele serie?
2. Waarom zou de mol die 2 jokers zo lang bewaren?
3. Het extra filmpje na het afvallen van Joshua waar Splinter, vechtend tegen zijn tranen, aan Renée bekende wat wij als kijker al wisten. Ik kan dit totaal niet plaatsen als Splinter daadwerkelijk de mol zou zijn.

Vooral nummer 3 is voor mij doorslaggevend. Hoe kijken de Splinterverdenkers hier naar?
1. Ik vind het eigenlijk wel chic van de Mol om zich niet met een veiling te bemoeien. Bovendien waren de andere biedingen hoog genoeg om jezelf niet in de kijker te hoeven spelen. 600 euro is dan wel heel laag voor een kandidaat, vind ik zelf. (Al deed Joshua het ook.)
2. Waarom zou een kandidaat het doen? Kun je je ook afvragen. Ik vind het niet mols of onmols.
3. Die tranen zijn zeker oprecht, Joshua was zijn maatje. Dat verhaal opbiechten is inderdaad frappant, maar misschien maakt hij heel erg misbruik van de emotie van het moment >:D
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #430 Gepost op: 15-02-2021, 10:52:28 »
Ik ben op het moment een zeer onzekere Splinterverdenker die de roep " ::megafoon:: Charlotte is de Mol!" van de laatste afleveringen nog maar moeilijk kan weerstaan, maar dit zijn mijn antwoorden:

1. Zou kunnen, daar heeft de Mol geen invloed op. Een kandidaat had ook de hele pot kunnen bieden. Het was ook Tim die er eigenlijk voor zorgde dat het in het Hofdi-huis mis ging.
2. Inderdaad een goed punt. Misschien een soort bluffen naar de kijker toe. Dat ie achteraf kan zeggen: je had kunnen weten dat ik de Mol was want welke kandidaat zet nou niet zijn jokers in?
3. Ook een Mol is maar een mens en kan op zulke momenten emotioneel worden. Een geslepen Mol gebruikt dan juist meteen het verhaal dat hij er al eerder bij bedacht om zichzelf een houding te kunnen geven en zich heel onverdacht te maken.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #431 Gepost op: 15-02-2021, 11:16:47 »
Bij 1 was Splinter ook niet als eerste aan de beurt dacht ik? Dus was volgens mij de kans groot dat er al 5000 was geboden door een kandidaat. Als mol speel je jezelf wel in de kijker door daar overheen te gaan of om ook 5000 te bieden. Bonus: nu kon hij 'zogenaamd verontwaardigd' doen dat er zoveel geld uit de pot ging (en dat deed hij prachtig vond ik) ::rofl:: En daarmee heeft hij ook mogelijke verdenkingen van zich af weten te houden.

Ik denk ook dat het bij 2 misschien een 'aanwijzing' (zie ook afleveringstitel  ::vergroot:: ) naar de kijker kan zijn. Een mol heeft geen jokers nodig. En volgens mij zit daar misschien  nog een andere strategie achter.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

3. Ik denk wel dat het Splinter heeft geraakt dat Joshua weg is. Dus die emoties zullen wel echt zijn. Het verhaal wat hij dan bij Renée ophangt, lijkt mij iets minder echt.  ;D Wat Pac en Heinz ook al zeggen: hij weet zijn emoties misschien op de juiste manier te gebruiken/misbruiken.

Ik zie bij Splinter ook heel veel tegens (ook bij de anderen), maar zijn lijst met acties wordt naar mijn idee wel steeds langer. Bij de anderen zie ik dat toch minder en ik zie bij hen meer acties (vergeleken met Splinter) die ik niet kan uitleggen als ze de mol zouden zijn. Zou ook geweldig zijn als dit klopt trouwens.  ;D

En ja Heinz: Charlotte staat bij mij nr. 2 en blijft voor mij ook nog steeds een serieuze kanshebber voor het molschap, maar daar wil ik niet aan.  ::rofl:: Ik denk dat ze finaliste is die nu extra verdacht in beeld komt. (En Marije is er mogelijk op haar uit gevlogen?) Ze is ook de enige die Splinter noemt als mol.  ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 15-02-2021, 11:44:14 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #432 Gepost op: 15-02-2021, 11:49:58 »
Bedankt voor de reacties ::ok::

Wat betreft de veiling snap ik dat de mol kan denken "er is al 5000 geboden dus ik kan mij rustig houden" maar toch, je bent wel de mol! Daarnaast is ook nog extra invloed uit te oefenen op de treinopdracht. Maar ik ben het er mee eens dat dit op verschillende manieren "goed te praten" valt.

Wat betreft de jokers, tja het zou zeker een mooie bluf zijn maar is het niet veiliger om ze "kandidaats" in te zetten? Maar misschien wil de mol hier later nog iets mee, zoals Tunneltelevisie oppert.

Wat betreft de extra beelden. Geen twijfel dat Splinter oprecht emoties toont. Ik snap echter niet waarom hij hier niet gewoon kan zeggen tegen Renée dat hij verdrietig is dat zijn maatje weg is en eigenlijk is hij haar helemaal geen uitleg verschuldigd toch? Het feit dat hij hier opbiecht dat hij tunnelvisie had, Joshua hem redde etc. komt helemaal overeen met wat wij al gezien hebben. Ik zou het heel bijzonder vinden als Splinter dit moment van oprecht verdriet gebruikt om Renée iets te vertellen wat voor haar geen enkele waarde heeft en alleen zou dienen om dat wat wij al gezien hebben nog eens extra te staven. Zou hij in een verdrietig moment echt zo scherp zijn om daar nog eens aan te denken? Voor de makers/kijkers? Nee ik kan dit echt totaal niet plaatsen. Als kandidaat een zeer logisch verhaal, hij vertelt immers de waarheid maar als mol dit aangrijpen om een getoonde leugen extra te onderbouwen? Oef. Dit moment blijft nog steeds mijn grootste bezwaar.

De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #433 Gepost op: 15-02-2021, 12:10:58 »
In de WIDM video van Telegraaf vlogger Max staat een link naar een “illegaal” interview met Splinter gisteren op het ijs.

https://www.telegraaf.nl/video/1372620126/splinter-chabot-tijdens-interview-dit-is-heel-illegaal-he

Hoor je hem nu even inhouden als hij wordt gevraagd of hij de finale gaat halen?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #434 Gepost op: 15-02-2021, 12:24:08 »
In de WIDM video van Telegraaf vlogger Max staat een link naar een “illegaal” interview met Splinter gisteren op het ijs.

https://www.telegraaf.nl/video/1372620126/splinter-chabot-tijdens-interview-dit-is-heel-illegaal-he

Hoor je hem nu even inhouden als hij wordt gevraagd of hij de finale gaat halen?

Bij Marije kon ie zijn lach ook al niet inhouden.

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #435 Gepost op: 15-02-2021, 12:26:23 »
Wat betreft de extra beelden. Geen twijfel dat Splinter oprecht emoties toont. Ik snap echter niet waarom hij hier niet gewoon kan zeggen tegen Renée dat hij verdrietig is dat zijn maatje weg is en eigenlijk is hij haar helemaal geen uitleg verschuldigd toch? Het feit dat hij hier opbiecht dat hij tunnelvisie had, Joshua hem redde etc. komt helemaal overeen met wat wij al gezien hebben. Ik zou het heel bijzonder vinden als Splinter dit moment van oprecht verdriet gebruikt om Renée iets te vertellen wat voor haar geen enkele waarde heeft en alleen zou dienen om dat wat wij al gezien hebben nog eens extra te staven. Zou hij in een verdrietig moment echt zo scherp zijn om daar nog eens aan te denken? Voor de makers/kijkers? Nee ik kan dit echt totaal niet plaatsen. Als kandidaat een zeer logisch verhaal, hij vertelt immers de waarheid maar als mol dit aangrijpen om een getoonde leugen extra te onderbouwen? Oef. Dit moment blijft nog steeds mijn grootste bezwaar.
Ik zie het als een sterk staaltje acteren, hij heeft toneel gespeeld volgens zijn wikipedia pagina, om kandidaats over te komen. Oftewel in de emotie biecht hij aan Renée op dat hij in een Joshua tunnel heeft gezeten en dat Joshua hem daaruit heeft geholpen. Wat mij betreft kan dit heel goed een molactie zijn.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #436 Gepost op: 15-02-2021, 12:27:26 »
In de WIDM video van Telegraaf vlogger Max staat een link naar een “illegaal” interview met Splinter gisteren op het ijs.

https://www.telegraaf.nl/video/1372620126/splinter-chabot-tijdens-interview-dit-is-heel-illegaal-he

Hoor je hem nu even inhouden als hij wordt gevraagd of hij de finale gaat halen?

Ik vind het klinken alsof hij een zin begon als: "Ja, dat zou je wel willen weten hé, of ik die finale haal", maar halverwege onderbroken wordt. Hij wil er duidelijk niets over zeggen en daar haal ik niet direct uit dat hij wel of niet de finale haalt. 8)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #437 Gepost op: 15-02-2021, 13:29:18 »
Ik vind het jokers sparen heel kandidaats. Een mol gaat volgens mij zo hard niet nadenken. Die gaat 1/1 inzetten.

Offline JeroenR

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #438 Gepost op: 15-02-2021, 14:47:12 »
Hoi,

Ik ben nieuw hier, maar lees al wat seizoenen mee op het forum.

Volgens mij heb ik hier nog niemand over gehoord (en anders heb ik er over heen gelezen), maar in het filmpje waarin de kandidaten aan ons bekend worden gemaakt zegt Splinter: ‘Of ik de Mol ben? Dat zullen we zien aan het eind van het programma’.

Hoezo weten we dat pas aan het einde? Geeft Splinter hier al aan dat hij de Mol is? Als kandidaat is het maar de vraag of hij de finale zou halen. De kans is groter dat hij daarvoor al afvalt en dan weten we al eerder dan het einde van het programma dat hij inderdaad de mol niet was.

Daarnaast zegt Merel: ‘Wie is de Mol?’ en dan komt Splinter in beeld. Daarmee is het antwoord al gegeven. Ze hadden ook met Remco of Erik kunnen beginnen maar doen dit niet.

En verder valt op uit het bekendmakingsfilmpje dat bij 5 mensen de Mol verschijnt en bij 5 mensen het getal 21. Het lijkt mij dat ‘de Mol’ ook boven de Mol zal staan. De enige die nog over zijn waarbij dit kan zijn Charlotte en Splinter

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Splinter Chabot
« Reactie #439 Gepost op: 15-02-2021, 16:23:15 »

Volgens mij heb ik hier nog niemand over gehoord (en anders heb ik er over heen gelezen), maar in het filmpje waarin de kandidaten aan ons bekend worden gemaakt zegt Splinter: ‘Of ik de Mol ben? Dat zullen we zien aan het eind van het programma’.


Splinter gaat in dit filmpje verder met: "Maar nee, ik ben niet de mol."