@Belgian Mol: ik ben het wel met je eens dat het wringt. En ik denk ook dat het best mogelijk kan zijn dat Charlotte of Renée uit de grond schiet als mol.
Ondanks het gewring blijft Splinter voorlopig toch mijn hoofdverdachte. Voor de anderen denk ik ook dat er tegen-argumenten zijn en voor nu wegen deze voor mij zwaarder dan de tegen-argumenten bij Splinter. Maar: - ondanks dat ik best wel vastzit in deze tunnel - het voelt niet als een hele stevige tunnel.
Wie ook de mol is: hij/zij zal slapeloze nachten hebben gehad van deze aflevering.
Ik ben er niet over uit of dat komt omdat de mol minder scherp was of de kandidatengroep zo goed. Ik neig naar een combi.
4.1 Splinter staat inderdaad op een sleutelpositie, we krijgen niet echt te zien wat hij heeft opgeschreven. Er is veel geld verdiend, maar de vraag is: komt dat dankzij of ondanks hem? Ik vermoed in ieder geval dat de mol hier wel heeft genotuleerd: mollen kan hier onopvallend.
4.2 Ik denk eigenlijk ook dat Charlotte en Marije goede foto's zouden kunnen maken. Mogelijk had hij ingeschat dat ze veel foto's zouden omdraaien, maar eigenlijk hebben ze het veel beter gedaan dan verwacht. Die keuze wringt inderdaad. Wat me wel opvalt is dat Splinter (naast een goede foto van Marijke, maar die was ook makkelijker om te maken) ook een aantal vreemde foto's heeft ingeleverd.
4.3 Misschien had hij hier verwacht dat Joshua verwarring zou zaaien en/of de verkeerde kokers heeft aangewezen? Ik sluit niet uit dat hij een honderdje uit een van de kokers heeft gehaald (een koker bestond volgens mij uit losse briefjes?), maar ik ben het wel met je eens dat Splinter hier meer had kunnen doen als hij de mol zou zijn. Hij had inderdaad beter kunnen meegaan met de suggestie van Charlotte (zij is hier trouwens ook behoorlijk verdacht bezig).
Wat ik wel bijzonder vind, is dat bijna alle kandidaten Joshua verdenken (dat is wat ik opmaak uit de montage). Dus tja, heeft het voor Splinter eigenlijk wel zin om Joshua nog extra verdacht te maken? Misschien als kandidaat wel een beetje (als je ervan overtuigd bent dat Joshua niet de mol kan zijn), maar het lijkt mij ook een soort afleiding voor de echte mol. Als Splinter de mol is, lijkt me dat niet eens zo'n rare tactiek: vooral de aandacht verschuiven naar iemand anders. Maar ja, ook dat is niet helemaal waterdicht.