Splinter is ook mijn mol omdat ik het bij de vier dames simpelweg niet zie. Allemaal hebben ze opdrachten supergoed gedaan en veel geld binnen gebracht op momenten dat ze prima hadden kunnen mollen, zonder dat het echt in de gaten zou lopen. Marije en nog meer Charlotte worden bovendien in de ballerina opdracht snel uitgeschakeld.
Waarom het zo ingewikkeld maken? Bij halte 8 instappen betekent -300 + 250 = -100. Niet instappen: 250 - 250 = 0. Niet instappen is dus eerder een onmolse actie van Splinter.
Maar de voornaamste reden waarom ik Splinter niet dadelijk als mol zie is omdat hij te voorzichtig is en een aantal molkansen heeft laten liggen zoals bij het bieden en toen hij penningmeester was (hij plaatste zichzelf in minder gunstige posities). En zijn eventuele molacties worden al te duidelijk getoond.
Hij hoefde bij het bieden niets te doen, er ging al 5000 euro uit de pot. En waarom zou een mol dan nog bieden op vrijstellingen waarbij hij ook nog twee mensen zou bevoordelen door het hoogste bod uit te brengen?
Dat molse acties tonen hoor ik veel. Maar in het begin van het seizoen verdacht niemand hem hier en buiten dit forum staat hij nog steeds onderaan de meeste verdenkingenlijstjes. Zo duidelijk is het dan toch blijkbaar niet in beeld?
Hoe je 't ook wendt of keert, die 250 komt toch echt in de pot...
Jij zegt dat je alleen kijkt naar de mogelijke uitkomsten, maar trekt wel het bedrag van halte 10 er af, terwijl die in het uitgevoerde scenario niet wordt afgetrokken, dat klopt simpelweg niet.
Maar dit is blijkbaar een hardnekkig misverstand, ik zal er over ophouden...
Dat is geen misverstand. We verschillen blijkbaar van visie.
Mijn visie: Op het moment dat Splinter er op halte 8 uit gaat, zijn halte 9 en 10 al verdeeld (respectievelijk Renée en Charlotte). De keuze op halte 8 is dus 1. blijven staan, niet op halte 10 aankomen en de 250 euro mislopen of 2. op halte 8 terug de bus in stappen, op halte 10 in het spel zitten en 250 euro voor de pot verdienen. Eenmaal op halte 8 zit het resultaat van de keuze dus verbonden met wel of niet 250 euro verdienen op halte 10.
De keuze van Splinter (als het een bewuste actie is): op halte 8 blijven staan en 250 euro voor de pot verdienen én niet op halte 10 in het spel zitten dus 250 euro mislopen. Daarom strepen veel mensen de bedragen tegen elkaar weg (en ik ook). Je kan gerust redeneren dat halte 8 250 euro voor de pot is en klaar ermee zijn maar dan reken je helemaal buiten halte 10, alsof de keuze op halte 8 niets met halte 10 te maken heeft.