Bij 1 was Splinter ook niet als eerste aan de beurt dacht ik? Dus was volgens mij de kans groot dat er al 5000 was geboden door een kandidaat. Als mol speel je jezelf wel in de kijker door daar overheen te gaan of om ook 5000 te bieden. Bonus: nu kon hij 'zogenaamd verontwaardigd' doen dat er zoveel geld uit de pot ging (en dat deed hij prachtig vond ik)
En daarmee heeft hij ook mogelijke verdenkingen van zich af weten te houden.
Ik denk ook dat het bij 2 misschien een 'aanwijzing' (zie ook afleveringstitel
) naar de kijker kan zijn. Een mol heeft geen jokers nodig. En volgens mij zit daar misschien nog een andere strategie achter.
Kans op een zwarte vrijstelling in het spel, als ik zo zie naar de vooruitblik. Als je jokers hebt, wil je dat voorkomen. Misschien kan dat alleen door veel geld weg te spelen, wat een goede dekmantel is voor Splinter als mol?
3. Ik denk wel dat het Splinter heeft geraakt dat Joshua weg is. Dus die emoties zullen wel echt zijn. Het verhaal wat hij dan bij Renée ophangt, lijkt mij iets minder echt.
Wat Pac en Heinz ook al zeggen: hij weet zijn emoties misschien op de juiste manier te gebruiken/misbruiken.
Ik zie bij Splinter ook heel veel tegens (ook bij de anderen), maar zijn lijst met acties wordt naar mijn idee wel steeds langer. Bij de anderen zie ik dat toch minder en ik zie bij hen meer acties (vergeleken met Splinter) die ik niet kan uitleggen als ze de mol zouden zijn. Zou ook geweldig zijn als dit klopt trouwens.
En ja Heinz: Charlotte staat bij mij nr. 2 en blijft voor mij ook nog steeds een serieuze kanshebber voor het molschap, maar daar wil ik niet aan.
Ik denk dat ze finaliste is die nu extra verdacht in beeld komt. (En Marije is er mogelijk op haar uit gevlogen?) Ze is ook de enige die Splinter noemt als mol.