krampachtig
Nee ik bedoel dat tactiek A de enig bestaanbare is. Ik geloof niet dat je die gok nog gaat maken van een tactiek B in zo'n 1 tegen 1. Uiteraard volgt eruit dat Splinter nu op Renee als de mol gaat. Als hij nu ineens volslagen anders zich gaat gedragen en niet meer Renee verdenkt krijgen we een Marijetje. Dan kan Renee inderdaad niet meer de mol zijn. Niks krampachtigs aan mijn houding dus, ik heb zelfs al in deze serie laten zien dat ik door steekhoudende argumenten overstap. Alleen in het geval van Renee ontbreken die argumenten. En ik maak zeker met niemand afspraken daarover
Verder kloppen je opties niet. Stel je bent Splinter, je hebt het net 1 tegen 1 opgenomen en gewonnen. Dan denk je opeens; 'ja maar wat nu als Renee het toch niet is, dan hebben we beiden de test bar slecht gemaakt, en zit ik er alleen nog in door net een vraagje per ongeluk goed te hebben of de test sneller te hebben gemaakt'.
Dus dat hij een aflevering later wat met Rocky speelt is totaal niet vreemd. Natuurlijk houd je dat nu open. Helemaal zeker weten doe je het niet. En het is niet meer 1 tegen 1 maar er zijn opeens weer 5 kandidaten. En degene die vol op Renee ging is eruit. Dat maakt deze nieuwe test een enorm stuk lichter. Hij kan wat spreiden als hij wil.
logisch als Renee ook voor Charlotte gaat, onder het mom van dat zij haar verdachten zijn
Ja dat klopt. Renee poseert kandidaat te zijn en dan kies je de mol natuurlijk voor een vrijstelling. Want je wilt graag dat er iemand naar huis gaat.
Andersom krijgen Charlotte en Marije een waarschuwing, zij weten nu dat ze wellicht wel naar huis gemoeten hadden. Ik denk dat dit Charlotte gaat aanzetten tot minder spreiden de volgende keer; puur op Marije. En dan exit is. Dan heeft Marije zowaar nog een kans de finale te halen......
Renee als mol spaart Charlotte en Marije om de kandidaten die haar het meest verdenken meer kans te geven om af te vallen. Splinter en Rocky verdenken haar.
Nee dit is natuurlijk andersom. Splinter en Rocky waren sowieso nooit afgevallen want die zaten vol op Renee. Het ging puur om het redden van Marije. Als mol wil je natuurlijk dat mensen in het spel blijven die jou niet verdenken. Kan jij immers lekker mollen want ze letten niet op je.
Bovendien strooi je zand in de ogen. En houd je de groep lekker groot. Precies zoals tureluurs ook zegt
Dat zijn allemaal redenen die de mol al van oudsher gebruikt om zelf beter uit de verf te komen