Potentiële molacties Renée:
1.1 Door één deur
Gaat niet in op het aanbod van de mol, komt zo over als een kandidaat die voor de pot kiest. Maar zodra er een echte joker wordt aangeboden, is dat natuurlijk een veel logischere keuze voor aflevering 1.
1.2 Vriend of vijand
Geeft codes verkeerd door, verstaat het allemaal niet zo goed. Dit zet de toon voor het type mol dat ze wil spelen. Hier komt het weliswaar vol in beeld, maar in een eerste aflevering vind ik dat minder erg dan in een latere fase.
1.3 Moltainbiken
Splinter leest de opdracht voor: ‘’Jullie kunnen kiezen voor €2000 als alles goed is, of €1000 waarbij elk goed antwoord €100 waard is. Ikzelf zou voor optie 2 willen gaan’’ waarop Renée meteen inhaakt met ‘’Ik ook.’’ Zo probeert ze gelijk een meerderheid te krijgen voor optie 2, waardoor er meteen al €1000 de prullenbak in kan.
2.1 Om de tuin leiden
Deze opdracht moet ik altijd nog terugkijken, want ik snapte er amper wat van tijdens de uitzending. Renée verdiende hier weliswaar €700, maar dat is te ontkrachten (met dank aan Lo).
2.2 De dans ontspringen?
Zit bij de verzamelaars, daar valt te mollen. Ook hier komt het imago van onhandige kandidaat weer naar voren. Opent eerst 2 doosjes met geluid, trekt de aandacht van de ballerina, grijpt daarna munten uit het 3e doosje en wordt afgeschoten. Ook pakt Rocky aan het einde geld uit een doosje dat al open lijkt te staan. Heeft Renée meer geld verduisterd?
2.3 Symbolisch bedrag
Beschrijft minstens 1 bordje verkeerd, dit zouden er meer kunnen zijn.
3.1 Kameraad
Houdt Charlotte weg van de oplossing, maar die komt helaas op magische wijze op ‘eenentwintig’. Helaas, pech voor Renée.
3.2 Binnenvaart & 3.3 De rode draad
Ook hier heeft Renée helaas pech, met Rocky die uiteindelijk toch voor +€2000 kiest in plaats van de vrijstellingen.
4.1 Meeliften
Renée komt hier aanzienlijk minder in beeld dan de andere kandidaten in de lift. We zien bij haar ook maar 2 vragen die duidelijk niet goed/volledig zijn, maar bij de rest veel meer. Zijn er veel mislukte vragen van Renée bewaard voor aflevering 10?
4.2 Fotogenie(k)
Deze opdracht vond ik persoonlijk vrij makkelijk. Hier mollen was eigenlijk vrijwel onmogelijk, tenzij je echt complete nonsensefoto’s maakt, maar dat valt dan weer te veel op. Renée maakt standaard foto’s, niet te makkelijk maar ook niet te cryptisch, prima voor een mol hier.
4.3 In vuur en vlam
Zit te klooien met de touwen, probeert ze juist nog meer in de knoop te krijgen, maar wordt gecorrigeerd. Verder zat ze hier dan niet echt op een molpositie dus kon ze verder helaas niet zoveel doen.
5.1 Wie, wat… waar?
Raadt de schilderijen van anderen niet goed en zorgt er zelf ook voor dat de anderen de omschrijvingen van haar en Splinter niet goed raden door ze deels achter de bomen vast te houden.
5.2 Zekerheid bieden
Biedt als laatste, als je naar het zonlicht op de achtergrond kijkt. De ideale positie voor de mol, want dan weet je wat de andere 5 geboden hebben en kan je je daarop aanpassen. Er was al 3x €5000 geboden, die 3 kregen de voorkennis. Ideaal om hier gewoon €1000 te bieden. Een mooi rond bedrag, lijkt veel maar stelt niets voor in vergelijking met €5000
5.3 Ontspoord?
Die €1800 die hier in theorie verdiend zou kunnen worden is natuurlijk zo goed als onmogelijk, omdat de klok al gelijk begint af te tellen. De 3 dames hebben de opdracht eigenlijk heel snel gedaan en de teller stond toen al op €850. Als mol kan je hier hoogstens wat vertragen, maar uiteindelijk gaat het toch om de postzakken. Dus echt veel kan een mol hier niet doen, dus niet nodig om hier bij de voorkennis-groep te zitten.
[DEEL 2 HIERONDER]