Nogmaals verdacht of niet doet er niks toe!
Dus -5000 + 2000 = -3000 terwijl dat gewoon -5000 had moeten zijn.
Ik begrijp ook niet dat weerkomend excuus van goodwill.
Goodwill, waarom? Dat is een mogelijkheid dat je dan heel misschien later kan mollen ... maar wat je nu hebt, heb je!
Als je als mol vandaag de kans hebt van 2000 euro uit de pot te halen dan doe je dat! En gaan denken och ik ga het binnenhalen want ik weet dat er later een opdracht komt waar veel geld uit de pot kan, is gewoon ridicuul en zwak.
Dit is wel heel kort door de bocht. Zorgen dat je niet verdacht wordt is het allerbelangrijkste in het hele spel.
Als je voor €2000,- kan zorgen dat je compleet afgeschreven wordt door vrijwel al je medekandidaten, dan doe je dat. Het is een investering die er voor zorgt dat je de rest van het hele spel onder de radar je gang kan gaan. Bijkomend voordeel is dat je die 2000 euro er later weer uit kan halen zonder veel op te vallen, hoe het ook loopt. Die 2000 euro is een lening.
Als Rocky de Mol is, is het niet ridicuul en zwak, maar een slimme tactiek waar je met open ogen bent ingetuind.
Zo hebben eerdere Mollen het ook aangepakt. In het seizoen met Jan was zijn allereerste doel Jean-Marc er in ieder geval van te overtuigen dat hij niet de Mol is. Hij hoeft er niet zoveel voor te doen, maar het zorgt er wel voor dat zijn molactie niet opvalt. Later in het seizoen kan hij voor Olcay's ogen mollen, simpelweg omdat ze niet meer op hem let. Bij de opdracht waar Jan de lampen moet indraaien, in de trein met de pakketjes en bij het raften bijvoorbeeld. Dat zou hij niet kunnen als hij werd verdacht.
Merel heeft onder de neus van Jamie geld verwisseld bij de tuc-tucs en doordat ze niet verdacht werd tijdens de bananentrossen-opdracht werd ze niet gecontroleerd door Sinan.
Al deze molacties zijn puur en alleen gelukt doordat de Mol al was afgeschreven door het grootste deel van de kandidaten.
Terwijl je aan de andere kant ziet dat bijvoorbeeld Anne-Marie en Patrick Stoof het lastig hebben, omdat er altijd een paar ogen op ze gericht is en ze vrij snel al echt verdacht worden.