Ik ga voor Splinter met Marije als 2e verdachte.
Behalve Marije heeft de rest een aantal "makkelijke" mol kansen laten liggen of dingen gedaan die je nooit moet doen als mol.
Bijv, Renee die een opdracht niet goed kan benoemen in Afl 2 waardoor er 700 euro de pot in gaat. ( Kijk is het voor 200 had ik er nog in kunnen komen, maar 700 euro is wel echt veel.)
Rocky haalt het meeste geld op en wil niet voor de vrijstelling gaan.
Charlotte samen met Renee komen uit de kamer door alle test vragen goed in te vullen.
Joshua in met zijn "unite unite" in afl 1 wat de toon zet voor de hele groepsdynamiek tot nu toe. In alle opdrachten waar een dilemma werd voorgeschoteld heeft de groep de veilige optie gekozen. Hij gaat met Splinter een "maak me AUB zo verdacht mogelijk bondje" ( Net als Mil en Buddy)
Laksmhi heeft de rondleiding opdracht perfect gedaan. Ze bedacht zelfs een communicatie lijn met de duimen zodat ze kon afstrepen wat wel en niet was gedaan. ( Waarbij Splinter in haar groepje overduidelijk de oma vraag stelt en Renee een paar keer slaat voor zijn "muggen" opdracht.) Verder heeft ze vaak niet op sleutel posities gestaan.
Dan blijven voor mij Splinter en Marije over.
Marije vind ik lastig te peilen. Ze is heel aanwezig in de montage, maar tegelijkertijd zie je niet veel van haar als het aankomt op cruciale momenten, waardoor ik haar niet uitsluit. Wat me dat weer iets meer richting Splinter duwt is dat Marije al een aantal keer specifiek genoemd is tijdens de testbiechten. Is dit waterdicht? Zeker niet, maar de laatste jaren hebben toch laten zien dat De Mol niet al in alf 3 al een aantal verdenkingen heeft. Misschien 1 keer, maar niet 3 keer.
Dan kies ik voorlopig voor Splinter omdat hij net wat meer verdachte dingen heeft gedaan die toch voor de meeste mensen redelijk onopgemerkt zijn tot op heden. Hij komt met Rocky niet de kamer uit en typt als klap op de vuurpijl bij een van de pogingen "mol" in. ( Til ik niet zo zwaar aan maar het zou een leuke hint zijn mocht Splinter de mol zijn) Hij pakte meteen het horloge en zegt 9 uur en slaat meteen een link met 9 kandidaten. Net als in de allereerste opdracht met de foto's.
Bij het abseilen ging hij voor de vrijstelling en vertelde hij Charlotte niet wat ze deden.
De vorige aflevering begint hij bij de ballerina opdracht meteen in de porto te tetteren waardoor Charlotte afgeschoten wordt. Dat kan montage zijn, maar er zit een kern van waarheid in want, even later zet Joshua de porto uit omdat ze te veel aan het kletsen waren. Als Splinter zelf aan de beurt is komt hij nauwelijks in beeld, maar zegt in de biecht wel dat hij met geld is afgeschoten. Waarom zouden we dat niet gezien hebben als we bij iedereen het hebben gezien behalve bij hem?
Daarom is Splinter mijn hoofdverdachte