Ik wacht nog even met stemmen. Er zijn 3 (mogelijk 4 scenario’s) en ze zijn erg verschillend. Ik ben er nog niet over uit welke het meest waarschijnlijk is.
Als je puur afgaat op wat op beelden te zien en af te leiden is, lijkt Charlotte het meest waarschijnlijk. Ze reageert ook soms raar (verschillende reacties op rode scherm, vragenlijst niet willen delen) en er zijn een paar hele duidelijke hints naar haar (ben ik de mol? Ja, denk je te weten wie de mol is? Ja (= ik in het Tsjechisch)). Er is een reden waarom ze in de app op één staat (al is het slechts c 30%). Ook heeft nog nooit een afvaller haar verdacht (ondanks dat genoeg mede kandidaten haar wel verdenken). Ze heeft één keer 500 euro opgebracht, maar dat is toch niet genoeg om haar weg te strepen? Hier op het forum willen de meesten er niet aan, omdat het nooit zo duidelijk is en er een diepere laag moet zijn. Misschien is die diepere laag er gewoon een keertje niet.
Als Renee de mol is, hebben we een mol die vanaf het begin al zwaar door de groep verdacht werd en eigenlijk nooit de ruimte heeft gekregen om goed te mollen. Ondanks dat ze vaak dingen kandidaatse dingen doet (fout raden in 2.1, ontsnapping niet voorkomen in 3.1, niet voorkomen dat Rocky haar het geld gaf in 3.3, goede foto’s in 4.2, niet in een cruciale rol in 5.2 en 5.3, geld pakken in 6.2 en 6.3), blijft de groep haar verdenken. Het zou verklaren waarom de mol zo onvindbaar is dit jaar, want ze stond vanaf het begin al achter bij de groep en haalde de achterstand nooit in.
Als Splinter de mol is, hebben we een heel onverdachte mol zijn. Zou leuk zijn, maar hij speelt dan wel heel voorzichtig. Hij laat aantoonbaar goede mol kansen liggen in 4.1 (aantoonbaar tenminste 150 verdiend), 4.2 (zet zichzelf niet in sleutelrol), 4.3 (heeft heel snel vuur), 5.2 (biedt laag en blijft uit de winnaarsgroep). Kortom: als hij de mol is, lijkt hij niet ontdekt worden veel belangrijker te vinden dan saboteren.
Marije had ik eigenlijk al afgestreepte, maar was best verdacht in aflevering 6. Er is een kleine kans dat Marije heel hard haar best deed in aflevering 4 om dan maar in aflevering 5 een greep in de kas te doen en dan vanaf aflevering 6 er vol in te springen. Ik zou dat behoorlijk flauw vinden. (En daarnaast was ze verdacht (misschien) door Florentijn en duidelijker door Lakshmi.)
Rocky levert consequent het meeste geld op (muv de veiling, maar daar bood ze ook niet hoger dan de andere twee dus kostte per saldo ook niets), dus die is het niet.