Ook de aflevering kunnen kijken en ik zie dat de meesten hier positief tot erg enthousiast zijn.
Dan ga ik maar weer eens de zure forummer gaan uithangen. Ik blijf een beetje met een wrang gevoel over.
Laat ons wel beginnen met het positieve. Dit lijkt me een erg leuke groep: Lakshmi, Joshua en Erik lijken me geweldige kandidaten! De aflevering begon ook gelijk met een opdracht, zo hoort het!
Maar dan de opdrachten zelf...
Opdracht 1
Dit begon lekker mysterieus, maar al snel zwakte deze opdracht toch volledig af. Geld zoeken was gewoon voor de show. Dit was dan ook helemaal geen opdracht. Gewoon even beginnen met een geintje en meteen met jokers..
Kunnen we hier een zoektocht naar de mol starten? Nee, want of ze nu die 250 euro houden tot het eind of niet, het maakt niet uit. Het resultaat is 0 euro in de pot.
Ik begrijp zo'n openingsopdrachten niet zo goed. Wat hebben we hier nu aan?
Opdracht 2
Lasergamen, veelbelovend! Maar we krijgen als kijker gewoon weer 0 informatie. We weten niet waar de cijfercodes staan, we weten niet waar de kistjes staan en we weten niet waar de schutters staan. We zien dus gewoon wat de productie ons wil laten zien. Het ziet er altijd wel cool uit, maar is het zo moeilijk om gewoon een overzichtje te maken?
Deze opdracht zou ik dan wel nog als 'best oké' beschouwen, maar dan kwam die twist. Je hebt net al jokers uitgedeeld voor geld en nu ga je weer zo'n twist doen? We zijn 2 opdrachten ver en al het geld kon al gebruikt worden voor een paar jokers en een vrijstelling... Thank Joshua om dit te voorkomen, want dit slaat natuurlijk helemaal nergens op!
Opdracht 3
De beste van de 3 opdrachten. Maar ik miste hier een dubbele laag. Ik was wat teleurgesteld dat ze gewoon 'wel' of 'niet' moesten invullen. Hier kan de mol ook erg weinig doen. Het enige waar hij invloed op kan hebben is of ze voor alles of niets gaan. Hoe dan ook konden ze hier toch veel meer mee doen? Het concept was er, de uitwerking helaas niet.
Dus algemene conclusie. Nee, dit is niet het niveau waar ik op blijf hopen. Leuke groep, leuk land en de entertainment-factor is hoog, maar kan ik hier ten volle van genieten om actief naar een mol te zoeken? Meh, erg moeilijk.
Dit was een lichte ontgoocheling...