Charlotte versus Splinter.
(anderen verdenk ik niet meer, dus heb ik niet uitgeschreven)
Charlotte
Afl. 1
Ik heb denk ik wel al een paar mollen in het vizier. Ik moet heel erg denken aan Remco, omdat hij de hele tijd hele aparte acties heeft. En ik vond hem heel raar bij die lasergame opdracht. Ja, het is een gevoel.
Afl. 2
Ik was alleen maar naar die gids aan het luisteren, en hij heeft op geen enkel moment mijn aandacht echt daarvan af geprobeerd te halen om door te geven dat ik een opdracht moest doen. Ja hoe je het ook wendt of keert, dat is gewoon raar Joshua.
Afl. 3
Eigenlijk zit ik op niemand. Want ik kan me gewoon niet voorstellen waar er is gemold bij dit abseilen en kajakken. En waar je wel had kunnen mollen daar ben ik niet bij in de kamers geweest. Dus uitermate moeilijke test, die ik inga met 1 joker minder dan ik had kunnen doen.
Af. 4
Ik weet nog niet zo goed over wie ik ga spreiden. Ik vond bij die lift Splinter verdacht. Ik vond net in dat water als enige Renée verdacht, maar dat was ook het enige wat ik echt kon zien. En we hebben nog een derde opdracht gehad en dat was de fototentoonstelling, en daar vond ik Splinter ook verdacht omdat hij een bos had gefotografeerd wat gewoon echt nergens op slaat.
Afl. 5
Ik verdacht Joshua al de hele tijd natuurlijk een beetje. Een beetje af en aan, een beetje af en aan. Dus nu dacht ik nog steeds van ik ga een beetje op jou. Een beetje Splinter nog. Een beetje Marije, maar dat komt meer omdat Joshua dat mij inpeperde tijdens het schilderen. Lang verhaal kort: ik heb nog steeds niet echt een Mol in mijn vizier.
Splinter
Afl. 1
Na de eerste opdracht had ik een beetje tunnelvisie op Joshua, gewoon puur hoe hij in de groep lag. Maar dat is natuurlijk heel gevaarlijk, en als je het volgt, je tunnelvisie, ja, dan verzeker je jezelf van een rood scherm.
Afl. 2
Het enige wat ik kan doen, is een van de regels van Wie is de Mol, namelijk vertrouw niemand, dat in het extreme gaan uitvoeren. Wat moet ik namelijk gaan doen: ik moet niet mijn medemens niet vertrouwen, ik moet mezelf niet vertrouwen. Dus ik moet mijn eigen gevoel, mijn eigen analyse, mijn eigen ratio, die moet ik uitschakelen. En ik ga dus proberen op iedereen in te zetten, behalve op Joshua, en ik moet hem dus geloven. En dat is... dat is doodeng.
Afl. 3
Ja Char moet ik eigenlijk wel vertrouwen nu, Charlotte moet ik eigenlijk wel vertrouwen nu, dus dat.. ik denk toch dat ik die, ik ga er wel iets op inzetten misschien. En misschien Renée en Marije. Dus zoals je hoort, ik ben nog vrij breed in the game. En dan zullen we zien op het moment dat Rik de enter indrukt, of dat goed of slecht was.
Af. 4
Ik denk dat we met een vrouwelijk Mol te maken hebben. Want ik ben het zelf uiteraard niet, en Joshua is het ook niet. Dus blijven er alleen maar vrouwen over. Dus ik denk Rocky, Renée, een beetje Charlotte. Ja en Marije en Lakshmi die vertrouw ik, en van Joshua weet ik dat hij het niet is. Dus ja dan kom je uiteindelijk op die drie uit. En we gaan het zien.
Afl. 5
Renée zou de Mol kunnen zijn. Ze is een ongelooflijk goeie actrice. Dus ze zou iedereen natuurlijk perfect om de tuin kunnen leiden. Daarnaast is het iemand die weet wanneer ze iets prijs moet geven en niet prijs moet geven. Er zijn genoeg aanwijzingen waarop de hypothese dat zij het is, zou kunnen worden bewezen. Alleen bewijzen betekent niet perse dat het ook zo is. Dus je moet heel erg oppassen voor een tunnelvisie.