Aflevering 8
Renée
Nog één stap te nemen, nog één berg te beklimmen. En dan sta ik in de finale. Kijk, Charlotte is voor mij nog steeds eh.. ja, ik vertrouw haar niet. Maar Rocky en ik hebben ook een aparte relatie. Wij vertrouwen elkaar en wij vertrouwen elkaar ook niet. Dus dat is een eh.. dat is een bijzonder geval. En ik moet nog kijken hoe ik dat ga spreiden. Super spannend. Maar ik heb drie jokers.
Charlotte
Ik kan het me nu niet meer veroorloven om weer te gaan spreiden. Dus nu is het gewoon alle hens aan dek. Rocky is het echt niet. Splinter heb ik lang genoeg geobserveerd om te weten dat hij het ook niet is. Dus dan blijft er maar eentje over, en dat is Renée. En op hoop van zegen dat de twee blokjes goud die ik zojuist heb verkregen, mij helpen.
Splinter
Rocky heb ik nog steeds, dat ik denk… oelala. Ze laat meerdere gezichten zien, ze zou het kunnen zijn. En ik denk dat Renée natuurlijk wel.. ze is een actrice hè, ze zou het perfect zijn. Maar you never know, dit is het spel van list en bedrog.
Rocky
Het voelt als het uur van de waarheid. Er moet nog één iemand afvallen. Ik twijfel niet over mijn mol. Dat heeft niet zozeer met de laatste opdrachten te maken gehad, maar vooral met mijn laatste test. Waarin ik toch wel redelijk volle bak ook voor Renée ben gegaan, en een groen scherm heb gekregen. Dus dat is voor mij wel een bevestiging dat ik heel warm zit.
Twee dingen die ik hieruit haal:
- Splinter twijfelt, en beredeneert zijn mogelijke mollen. Geen sprake van dat hij hier aangeeft te willen spreiden. Het is vlak voor de finale, dus hij kan heel goed besloten hebben op een van beiden te gokken, Renée of Rocky. Charlotte verdenkt hij niet, dat weten we al langer.
- Rocky is in eerdere test niet volle bak gegaan op Renée, maar "redelijk volle bak ook" op Renée. Wie haar bijverdachte in de test van afl. 7 was, is niet bekend. Maar dat ze daar uitsluitend op Renée zou hebben ingevuld, klopt niet.
Als Splinter bij de test in afl. 8 besloten heeft om volle bak te gaan op een van zijn verdachten (dat ligt toch voor de hand?!), verliest hij het voordeel van bijvangst. Als dat Rocky was, dan hangt het van de vragen af op hoeveel goede antwoorden hij uitkwam in vergelijking met invullen op Renée. En dan maken die 2 jokers verschil met Rocky niet automatisch het verschil uit.
De tests van afl. 6 en 7 waren ook al niet onoverkomelijk. Sterker nog: we krijgen bevestiging dat Rocky inderdaad in de test van afl. 7 niet 100% op Renée heeft ingezet.
Conclusie: Charlotte is ook na afl. 8 absoluut niet uit te sluiten.