Ik denk dat er gewoon niet gemold is
De opdracht (3.2 en 3.3 samen) lijkt een combinatie van zo'n soort psychologische bakjesopdracht, informatieopdracht en een kokertjesopdracht. In bakjesopdracht zitten Mollen meestal in de backseat, zolang die maar niet opvallend geld binnenhaalt en misschien bijdraagt aan een groepsvrijstelling.
In deze opdracht is de uitkomst erg afhankelijk van het handelen van allemaal verschillende personen die ook nog eens in twee groepen zitten. Lijkt me erg moeilijk om hier subtiel maar toch succesvol de boel te bepalen. Veiligste lijkt me achterover leunen en misschien wat kandidaats doen. Veel mensen zien het niet graag, maar denk dat er niet altijd even hard gemold wordt, mede uit productieoverwegingen. Niet voor geld gaan valt kennelijk enorm op. Had ook niet verwacht dat alles goed werd onthouden, doorgegeven en dat iedereeen elkaar vertrouwde. Duo/persoon met opvallende keuze was meteen extreem verdacht geweest, al was dit wel grootste kans om 500 euro uit de pot te houden. Zie ook het omgekeerde met afwijkende keuze Rocky, die schrijven we nu massaal af als Mol.
Niemand heeft hier een echt goede tactiek gegeven om er zeker van te zijn dat de abseilers 4x geld hadden. (Voor geld of vrijstelling gaan is één ding, gecoördineerd met beperkte kennis er komen een verre tweede.) Als kandidaat hiervoor met een goed idee komen zal ook al snel gezien worden als voorkennis. Dus het was sowieso een long shot geweest.
Nog even wat anders. Was het dan vrijstellingen voor abseilers vs. informatie over de andere kandidaten/mogelijke mol voor de kajakkers? Die projecties sneeuwen nu beetje onder, maar zijn deze echt nuttig voor ze?