Als ik Lakshmi's sheet vandaag beter bekijk, kom ik tot de conclusie dat ze tussen 435 en 485 euro heeft binnengehaald. De voornaamste reden voor de marge is dat ik de vraag linksonderin niet goed kan lezen en dus niet weet of de 3 bomen die Charlotte genoemd heeft voldoende zijn voor de 500 euro. Als iemand een goed beeld van die vraag heeft, dan houd ik me aanbevolen, want het als het een complete set is, zet dat de analyse hieronder nog verder onder druk en maakt het Splinter / Rocky verdachter.
Omdat we weten dat de eindscore 1.145 euro is, hebben Splinter en Rocky dus samen tussen de 660 en 710 euro binnen gebracht. Per persoon is dat 330 en 355 euro. Dat is een stuk lager dan Lakshmi, maar het is nog wel net te geloven. Als een van beiden net zo goed scoorde als Lakshmi (bijv zo rond 450 euro), heeft de ander minder dan 300 euro binnengebracht. In dat geval suggereert dat wel vuil spel. Maar we hebben nog steeds te weinig info om die conclusie echt te trekken.
Als ik die informatie combineer met wat ik in de uitzending zie, krijg ik het volgende beeld. Dit laat vragen zien, antwoorden (voor zover in beeld), de minimale opbrengst (aangenomen goed opgeschreven), de maximale opbrengst (aangenomen dat buiten beeld de antwoordreeks wordt afgemaakt), hoeveel maximaal gemist kan zijn en hoeveel minimimaal gemist is. Groen is een goed antwoord, rood is een verdacht incompleet / fout antwoord. Voor mij is deze sheet heel logisch / goed te lezen, maar ik weet dat met dit soort dingen, het niet makkelijk te begrijpen is als je het niet zelf gemaakt hebt. Stel dus gerust vragen.
Met de nieuwe informatie lijkt Marije het nog beter te doen dan al uit de beelden bleek (al heeft ook zij een paar kleine missers). Charlottes resultaat lijkt best aardig te zijn, maar niet zo goed als Marije. Joshua lijkt veel vragen te hebben beantwoord, maar we weten van slechts twee keer waar hij het volledige resultaat heeft. Renee heeft daarentegen weinig vragen en we weten maar van 1 x dat ze het volledige resultaat heeft.
Het blijft ook opmerkelijk dat bij Lakshmi de verdeling is: 5 vragen voor Marije, 5 vragen voor Joshua, 3 vragen voor Charlotte en 2 vragen voor Renee. Het kan zijn dat ze besloten heeft meer vragen aan Marije en Joshua te stellen dan Charlotte en Renee, maar dat is toch wat vreemd aangezien Joshua's rendement toch niet denderend was.
Conclusie: verdacht hier lijken Splinter/Rocky (waarbij ik eerder Splinter verdenk), Renee (door slechte resultaat en weinig vragen), Joshua (maar dat wisten we al op basis van de beelden). Niet verdacht zijn Lakshmi (voor wat het waard is) en Marije. Charlotte zit er een beetje tussenin.