Zou ook kunnen dat de Mol binnen wordt geroepen zodra er een hoog bedrag is genoemd. Je associeert je dan toch op een bepaalde manier met een kandidaat door mee te gaan met dat bod. 5000 euro bieden kan immers sowieso uitgelegd worden als onmols. Je verstopt je in een groep van 2 (Charlotte) of 3 (Rocky) met het idee om niet op te vallen.
Helemaal mee eens en het kan ook nog leuke televisie opleveren als hierna niemand meer hoger biedt. Dan moeten ze samen een derde kiezen voor de voorkennis groep.
Hier is al eerder gezegd dat Charlotte hier geen gevecht met zichzelf hoeft te voeren of ze wel zo hoog moet bieden. Maar wat mij ook opviel is deze dialoog:
Charlotte: Ik vermoed dat iemand het hoogste gaat bieden. Die hele pot.
Rik: Dus...
Charlotte: dan ga ik op de helft zitten. Dan ga ik niet nu hoofdrekenen. Maar dan rond ik het gewoon af...op een bod...van 5000 euro.
Waarom hoofdrekenen om precies in het midden te gaan zitten en afronden. Dat is toch nergens voor nodig. Sterker nog, je wil hier juist geen rond bedrag noemen omdat de kans groot is dat iemand anders dit ook heeft geboden. Dan roep je dus meteen €5100.
Wat ook opviel is dat de kandidaten bij Rik plaats nemen in de volgorde waarin ze hebben geboden. Het zou dan ook heel logisch zijn om de flashbacks van de biedingen zelf ook in deze (chronologische) volgorde te tonen. Maar hier zetten ze bewust Charlotte voorop om de argeloze kijkers Charlotte te laten afstrepen als Mol want die zou toch nooit als eerste het hoogste bod hebben gedaan.
Kijk ook even naar de verbaasde reactie van Marije als Charlotte binnenkomt. Marije heeft de envelop al op de tafel zien liggen dus die weet dat ze gewonnen heeft. Ze verwacht nooit dat haar Mol Charlotte ook zo hoog heeft geboden.
Ook de brede grijns van Charlotte richting Rocky als die aanschuift valt mij op. Het lijkt alsof ze oogcontact met Marije (die haar verdenkt) wil vermijden, alsof ze bang is om zichzelf te verraden.