Deze opdracht maakt voor mij wat duidelijk (Marije is niet de mol door als eerste 5000 Euro te bieden), maar maakt zeker nog veel meer onduidelijk.
Wat mij betreft zijn er een aantal verdachte actie:
- Renee mag als laatste, wat een fijne molpositie kan zijn, want je kunt als laatste bieden. Als er al drie keer hoog geboden is, kun je als mol lager bieden, want het geld gaat toch uit de pot en je wordt minder verdacht (Renee wordt best verdacht. Ook wordt door haar het bedrag gebracht naar 2100 Euro (weer die 21).
- Rocky biedt als laatste de 5000 Euro, wat als onverdachte mol natuurlijk heel erg goed te doen is, maar ik zie in haar verhaal bij Rik en de lengte van haar gesprek eigenlijk niets verdacht.
- Charlotte, kan als mol gelijk naar binnen zijn gehaald toen er 5000 Euro geboden werd. Als mol kan ze hier dan gelijk bij aansluiten. Wat opvalt, is dat Charlottes gesprek bij Rik lang duurt, heel erg lang, verdacht lang zelfs. Heeft ze als mol hier meeredere biedingen neergelegd, waarbij na alle biedingen het beste bod is uitgekozen (immers toen ook Rocky voor 5000 Euro koos, was het gemakkelijker om 3 kandidaten hetzelfde te laten zeggen),
Wat me echter tegenstaat bij Charlotte is dat ze al zo vroeg in het spel zo verdacht wordt neergezet. Nu is het wel zo dat dat vorig jaar bij Rob ook wel was, maar zijn molactie met het parkeren was niet zo in your face als wat we van Charlotte gezien hebben.