Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Zekerheid bieden  (gelezen 27120 keer)

Offline widm1992

• Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Zekerheid bieden
« Reactie #80 Gepost op: 31-01-2021, 18:15:20 »
Het zou leuker zijn geweest als de laagste bieder als beloning hier een zwarte vrijstelling krijgt.

Als je dit van te voren weet, werkt het niet. Als het telkens zo'n twist is, werkt het na 2 seizoenen ook niet meer.

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #81 Gepost op: 31-01-2021, 18:23:53 »
Zo'n zwarte vrijstelling had dan in een eerdere aflevering moeten zijn geïntroduceerd moeten zijn (wat mij betreft zelfs voor het abseilen). Dan zou het misschien wat zijn geweest.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Mollem

• Forumlid
  • love and understanding
« Reactie #82 Gepost op: 31-01-2021, 18:26:40 »
De lagen in deze opdracht waren er wel vond ik:
- Je wilt niet te veel bieden, maar je bedenkt ook dat als jij in de groep van 3 zit eventueel (en misschien met een mol) die geen voorkennis heeft, je heel weinig kans hebt om door te gaan. Zeer dom dus ook van de verliezende groep om maar 1000 of lager te bieden. Wat heb je aan dat geld als je eruit vliegt?
- Je denkt na over je mede kandidaten en de mol. Die gaan waarschijnlijk hoog bieden dus om de reden hierboven heb je eigenlijk geen andere keuze om dat ook te doen. Nogmaals erg naief om dat dan als egocentrisch te bestempelen.
- Je weet bijna zeker dat je zonder voorkennis die opracht niet gaat winnen, daarom laten ze je ook bieden. Waarom zou je bieden op nutteloze voorkennis. Logisch dat dat wat moet kosten.
- Je bent er niet om vrienden te maken! Je bent er om te overleven en te winnen. Bijkomend voordeel als je hoogt biedt gaan mensen jou wie weet verdenken dus ook daarin schuift jouw kans als je hoog biedt. Een emotioneel spel, en lekker entertainend moment doordat de pot gehalveerd werd  ::oink::

Ik vond trouwens niet dat de opdracht helemaal door de voorkennis al was bepaald. Splinter, Joshua en Renee Warren ook zelf echt ongeorganiseerd bezig (kaartjes strooien, postzakken missen). Weet niet hoeveel tijd ertussen zat, maar denk dat ze zeker nog een kans hadden.

Zeer mee eens hiermee  ::ok::
De drie geldpakkers hebben zich goed (slecht) laten kennen en die groepsdynamiek bleek toch niet zo sterk als Splinter dacht.

Offline Marimol

• Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
« Reactie #83 Gepost op: 31-01-2021, 18:30:09 »
5000 euro voor 3 vrijstellingen vind ik nog meevallen. Bij de Vlaamse Mol is dat wel eens meer geweest voor 1 vrijstelling.

Het flauwst vind ik eigenlijk nog de voorkennis dat de test voor opdracht 3 zou zijn. Joshua, Renée en Splinter hadden daardoor ook geen gelegenheid om te studeren.

Ze hadden wel enige gelegenheid om te studeren. Alle 3 zaten ze in hun molboekje te kijken voordat ze de test maakten en het molboekje lag  naast de laptop tijdens het maken van de test. De 3 met vrijstelling waren ook veel eerder klaar met de test. Daarbij was er ook niet veel te studeren want sinds de laatste executie was er maar één opdracht gedaan.

Offline RazorBlade

• Forumlid
  • Jongens, Unite, de pot!
« Reactie #84 Gepost op: 31-01-2021, 18:37:10 »
De volgorde waarbij de kandidaten bij Rik zijn geweest staat hier onder. Van Renée weet ik het niet omdat daar geen beeld van is met zon die op de houten panelen schijnt. Zeer waarschijnlijk is er bewolking als ze wordt gefimd.

1

2

3

4

5

Edit: 6

Het meest logisch is als de mol als laatste komt. Immers dan kan ze haar bod aanpassen aan de andere kandidaten. Het zou wellicht opvallen als de mol €10.495 zou bieden. De mol wil niet opvallen.

Het is niet helemaal duidelijk wat de procedure is maar dit is waarschijnlijk: De kandidaten doen één voor één een bod en de mol komt als laatste. Na het uitbrengen van hun bod worden ze naar een eigen aparte kamer gebracht waar ze even moeten wachten. Immers, je kan pas de verliezende kandidaten bij elkaar zetten als je zeker weet dat ze niet het hoogste hebben geboden. 

Wat opvalt is dat Rocky het laatste is of misschien Renée. Rocky biedt in ieder geval net als Marije en Charlotte €5.000. De laatste in de kamer bij Rik die net als twee andere kandidaten precies het zelfde bedrag biedt. Ik vind dat best verdacht. 

Edit: Ik zie nu pas dat Renée twee keer in beeld was en daarbij was wel de zon te zien op de houten panelen.

« Laatst bewerkt op: 31-01-2021, 22:08:53 door RazorBlade »

Offline mocemole

• winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #85 Gepost op: 31-01-2021, 18:50:15 »
Het kan dat de mol als laatste kwam, maar dat hoeft hier niet. Vanaf er een bod hoog genoeg is kan de mol aan de beurt komen. Die hoeft dan dan niet per se een hoog bod te doen.

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #86 Gepost op: 31-01-2021, 19:23:35 »
Was het niet zo dat op het moment dat er een bedrag uitgesproken werd, alleen het gezicht in beeld kwam? Dan kan de Mol dat alsnog als laatste hebben gedaan, nog eventjes terug naar Rik.

Offline Lampje

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #87 Gepost op: 31-01-2021, 19:28:36 »
Die volgorde is wat mij betreft helemaal niet zo belangrijk.

Je neemt bij de Mol twee meerdere takes op en je beslist later welke je gebruikt voor de uitzending. Dat is de meest makkelijke manier om niet al te moeilijk te hoeven doen met volgordes en niet afhankelijk te zijn van de antwoorden van anderen.

Offline widm1992

• Forumlid
« Reactie #88 Gepost op: 31-01-2021, 19:37:52 »
Nee, volgorde lijkt me ook niet zo van belang: je bepaalt wat er idealiter minimaal uit moet, zodra een hoog genoeg bedrag is gaat de mol en zegt hetzelfde of een vergelijkbaar bedrag. In het beste geval gaat een volgende kandidaat nóg hoger zitten, in het slechtste geval gaat er alsnog 'genoeg' uit de pot.

Overigens ben ik er van overtuigd dat de mol nooit als enigste het hoogste bedrag zou noemen in deze opdracht (of in elk geval niet significant hoger dan de rest) was iedereen dus rond de 1000 gebleven had de mol nooit 5000 gezegd!

Offline molton

• Forumlid
  • Hmmm
« Reactie #89 Gepost op: 31-01-2021, 19:41:35 »
De drie kandidaten die 5000 boden noemden in eerste instantie geen bedrag. Ik weet niet wat er precies in beeld is gekomen bij het uitspreken van de bedragen, maar het is goed mogelijk dat het stukje waar de Mol zijn bedrag uitspreekt later is opgenomen op basis van de antwoorden van de anderen. Dat volgordes worden geanalyseerd weten ze bij de productie inmiddels ook.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #90 Gepost op: 31-01-2021, 20:27:36 »
De volgorde waarbij de kandidaten bij Rik zijn geweest staat hier onder. Van Renée weet ik het niet omdat daar geen beeld van is met zon die op de houten panelen schijnt. Zeer waarschijnlijk is er bewolking als ze wordt gefimd.

Er is wel degelijk wat te speuren voor Renee als je op de meest linker lichtvlek let. Ze noemt haar bedrag na Splinter lijkt mij.

Offline Sanmol

• Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
« Reactie #91 Gepost op: 31-01-2021, 20:30:32 »
Bij het voorstel van sanmol is er mij een ding onduidelijk: is het de bedoeling dat sommige kandidaten volledig afzien van een voordeel of gaat er gegarandeerd 5250 euro uit de pot?

Ze kunnen ook afzien van het voordeel.

Offline mastermol

• Forumlid
« Reactie #92 Gepost op: 31-01-2021, 21:37:34 »
Goed gevonden! Ik was dit net zelf allemaal aan het uitzoeken en ik kom op dezelfde volgorde. Die klopt in ieder geval, en Renee is ook zeker als laatste aan de beurt geweest. Dat kan je ook a.h.v. het licht/schaduw zien.
Logisch om de mol als laatste te doen zodat je weet wat alle andere kandidaten hebben geboden. Dus Renee is hierdoor wel wat meer verdacht, maar het is nog geen zekerheidje. 

De volgorde waarbij de kandidaten bij Rik zijn geweest staat hier onder. Van Renée weet ik het niet omdat daar geen beeld van is met zon die op de houten panelen schijnt. Zeer waarschijnlijk is er bewolking als ze wordt gefimd. (...)
« Laatst bewerkt op: 31-01-2021, 21:50:32 door Heinz, Reden: citaat ingekort »

Offline Danique89

• Forumlid
« Reactie #93 Gepost op: 31-01-2021, 21:44:34 »
Hee! Ik ben dit ook net aan het uitzoeken. Ik ben het met de volgorde wel eens. Ik heb gekeken naar de linker lichtstraal. Het gekke is alleen dat Marije 2x daar gezeten heeft. 1x vrij vooraan (na Joshua) en later nog eens, vlak voor dat ze er met z'n drieën gaan zitten.

Mijn volgorde wordt dan: Joshua Marije Charlotte Splinter Rocky Renée --> en dan weer Marije. Kijk maar.

Offline Danique89

• Forumlid
« Reactie #94 Gepost op: 31-01-2021, 21:47:25 »
De achtergrond bij Marije's 2de keer is nagenoeg hetzelfde als wanneer ze met z'n 3en daar zitten. Dus dan zou Marije vlak daarvoor nog alleen geweest zijn.

Offline Rinusoide

• Forumlid
« Reactie #95 Gepost op: 31-01-2021, 21:53:49 »
Ook bij Rocky zie je bij de ene keer licht en bij de andere niet. Ook 2 verschillende momenten?
Maar zou het nodig zijn om de mol 2x te laten komen? Volgens mij is het veel logischer om de mol gewoon als laatste te doen.

Offline RazorBlade

• Forumlid
  • Jongens, Unite, de pot!
« Reactie #96 Gepost op: 31-01-2021, 21:57:33 »
Hee! Ik ben dit ook net aan het uitzoeken. Ik ben het met de volgorde wel eens. Ik heb gekeken naar de linker lichtstraal. Het gekke is alleen dat Marije 2x daar gezeten heeft. 1x vrij vooraan (na Joshua) en later nog eens, vlak voor dat ze er met z'n drieën gaan zitten.

Mijn volgorde wordt dan: Joshua Marije Charlotte Splinter Rocky Renée --> en dan weer Marije. Kijk maar.

Het is ook half bewolkt. Je ziet op een gegeven moment dat wolken de felle zonnestralen tegen houden. Als Renée in beeld is dan zie ik geen zon op de houten panelen. Het is daarom extreem lastig om voor Renée te bepalen op welk tijdstip ze in de kamer bij Rik zat. Of ik moet iets over het hoofd zien natuurlijk.

Offline Goovi

• Forumlid
« Reactie #97 Gepost op: 31-01-2021, 21:59:05 »
...Het gekke is alleen dat Marije 2x daar gezeten heeft. 1x vrij vooraan (na Joshua) en later nog eens, vlak voor dat ze er met z'n drieën gaan zitten.

Ik denk niet dat er veel tijd tussen Marije 1 en Marije 2 heeft gezeten. Haar haar zit nog het zelfde, ook de stoel lijkt niet te zijn verschoven (wat vreemd zal zijn als er andere personen zijn gaan zitten).

Waarschijnlijk inderdaad ook een wolkje...

Offline Amethyst

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #98 Gepost op: 31-01-2021, 22:00:38 »

Dat volgordes worden geanalyseerd weten ze bij de productie inmiddels ook.
Dat wisten ze al eventjes. Vorig seizoen was het toch te herleiden dat Jeroen als 1e aan de beurt was.

Offline Rinusoide

• Forumlid
« Reactie #99 Gepost op: 31-01-2021, 22:04:12 »
Bij Renée is in eerste instantie inderdaad geen zon te zien, maar bij de scène dat ze haar bod uitbrengt wel. Het licht zit helemaal rechts, dus zij was vermoedelijk na Rocky aan de beurt: