Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Ontsnappen  (gelezen 17297 keer)

Offline juul4

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Ontsnappen
« Reactie #120 Gepost op: 10-02-2021, 00:28:02 »
Wat ik nog zeer verdacht vindt, is dat Splinter (op 29.56') zegt: er zaten 2 sleuteltjes aan...

Zou dit 2e sleuteltje wellicht Marije geholpen kunnen hebben?

Hij doet er verder niets mee.

Blijf nog ff lekker in mijn Splintertunnel  ::jaja::
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #121 Gepost op: 10-02-2021, 00:45:23 »
Dat paaltje omtrekken...was dat wel voldoende geweest ? , Kon ze dan wel bij het sleuteltje...niet zeker toch ?
Ik denk het wel. Hier een screenshot waar je de hoogte van de palen aardig kan schatten. De hoogte van de paal + balkje waar ze op staan is iets hoger dan de bovenkant radiator. Dit is ook meer dan de halve hoogte van de traliedeur. Dit zal ruim 1 meter zijn (is ook ongeveer heuphoogte Marije). Het komt ook overeen met de lengte van de kortste van dit soort palen die je bij Hornbach kan kopen (110 cm). Ga dus maar uit van totale hoogte van 120 cm. Dus als je de palenrij omtrekt dan zou je er met de hand door de tralies wel bij moeten kunnen komen, want in een eerdere post heb ik als laten zien dat de afstand van de palen tot de deur orde grootte 1 m is. Maar zelfs al zou dit 150 cm zijn, dan zou je er nog makkelijk bij moeten kunnen komen.

Offline edgomo

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #122 Gepost op: 10-02-2021, 07:22:35 »
Ben benieuwd. Was het iemand al opgevallen dat aan het begin en midden in de opdracht een voetbaltoeter (air horn) is te horen? Lijkt een duidelijke hint naar Rocky.
Zo'n toeter wordt bij best wel wat sporten als begin- of eindsignaal gebruikt maar zeker niet bij voetbal. En voor voetbalsupporters is die toeter al heel veel jaren geleden verboden om mee het stadion in te nemen.

Offline molE13

• Forumlid
« Reactie #123 Gepost op: 10-02-2021, 08:43:21 »
Zo'n toeter wordt bij best wel wat sporten als begin- of eindsignaal gebruikt maar zeker niet bij voetbal. En voor voetbalsupporters is die toeter al heel veel jaren geleden verboden om mee het stadion in te nemen.
Was het een vuvuzela? Een toeter gebruiken ze misschien wel bij straatvoetbal? Ik ken het volgens mij wel van zaalvoetbal.

Offline Jezet

• Forumlid
« Reactie #124 Gepost op: 10-02-2021, 10:18:52 »
Hangt hier aan de binnenkant van de cel net gewoon een sleutel boven de radiator?
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline edgomo

• Forumlid
« Reactie #125 Gepost op: 10-02-2021, 12:17:16 »
Was het een vuvuzela? Een toeter gebruiken ze misschien wel bij straatvoetbal? Ik ken het volgens mij wel van zaalvoetbal.
Een vuvuzela is geen air horn (gastoeter). Wat we horen is wel degelijk die air horn (dit ding: https://www.tornado-studios.com/stock-3d-models/air-horn-01). Deze zijn al jaren bij wet verboden in voetbalstadions (en vuvuzela's niet (helaas)).

Zaalvoetbal, dat zou wél kunnen dat het daar als begin- en eindsignaal gebruikt wordt. Geen idee eigenlijk, daar ben ik al een tijdje niet meer naar gaan kijken...
Straatvoetbal weet ik sowieso niet.

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #126 Gepost op: 10-02-2021, 13:56:51 »
Hangt hier aan de binnenkant van de cel net gewoon een sleutel boven de radiator?
Nee, kijk maar. Wat ik wel vreemd vond is een ring (zonder sleutel) die links in beeld aan de balustrade hangt op het moment dat Rocky, Renée en Splinter door de gang rennen.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2021, 14:03:17 door MartinJ »

Offline mrmai

• Forumlid
« Reactie #127 Gepost op: 10-02-2021, 15:05:32 »
Bij een paar shots als Marije aan het gooien is, zie je volgens mij nog een heel groot stuk touw liggen wat ze niet gebruikt, het lijkt erop dat ze bewust het touw te kort heeft om tot aan de paal te raken.

Offline molE13

• Forumlid
« Reactie #128 Gepost op: 10-02-2021, 17:04:07 »
Bij een paar shots als Marije aan het gooien is, zie je volgens mij nog een heel groot stuk touw liggen wat ze niet gebruikt, het lijkt erop dat ze bewust het touw te kort heeft om tot aan de paal te raken.
Volgens mij probeerde zij het ook met een lang stuk. Het lukte gewoon niet.

Offline Waardenburg

• Forumlid
« Reactie #129 Gepost op: 10-02-2021, 22:27:00 »
Marije vond het ook een heel zwaar touw. Dat leek mij nogal mee te vallen. Vraag blijft of ze zonder een extra sleutel kon ontsnappen. Zo niet, dan was het hier wel gemakkelijk mollen. Sleutel bij je houden, niemand zeggen.

Als Marije de mol is, heeft ze het hier èn zelf verknoeid èn heeft de groep haar gewoon niet goed geholpen. Als zij afhankelijk was van een sleutel waarvan alleen de Mol het bestaan wist... Dan, tsja.

Offline Marimol

• Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
« Reactie #130 Gepost op: 11-02-2021, 10:28:35 »
Als Charlotte en Splinter vrij zijn gaan ze naar boven om daar  2 sleutels te pakken. Deze sleutels zijn nodig om de hekken waarachter het geld ligt te openen.

Charlotte stuurt Splinter eerst naar beneden maar dat wil hij niet. Splinter stort zich vervolgens meteen op de sleutel die in een spinweb van touwen hangt en knipt alle touwen snel door en pakt geld. onmols.

Charlotte neemt erg veel tijd om met de kaars het touw door te branden, zegt dat het de sleutel voor Marije is  en dat ze Marije gaat helpen. Ook dit kost tijd omdat deze sleutel niet voor Marije is. Omdat Rocky zo slim is te denken dat zij die sleutel nodig hebben om bij het geld te komen wordt het geld alsnog gepakt maar dat heeft wel tijd gekost.

Hoe Marije vrij kon komen vind ik nog een puzzel. De anderen waren in duo's en konden elkaar helpen.

Offline Amethyst

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #131 Gepost op: 11-02-2021, 12:38:19 »

Hoe Marije vrij kon komen vind ik nog een puzzel. De anderen waren in duo's en konden elkaar helpen.
Ja klopt... daar is iets mee aan de hand.

Meest voor de hand liggende opties wmb: Marije is de mol en wist hoe ze makkelijk kon ontsnappen. Of ze is als kandidaat losgelaten omdat dat betere tv opleverde. Dat laatste zag je vaak bij ER ...dat kandidaten die niet konden puzzelen ineens de oplossing hadden en dan met de rest aan de volgende deelopdracht konden beginnen  ::helderziend::

Offline mrmai

• Forumlid
« Reactie #132 Gepost op: 11-02-2021, 13:49:43 »
Hoe dan ook, met weinig arm beweging het als een lasso proberen te werpen kost veel meer energie dan de lus in je hand nemen en zo te gooien. Ik ben nog steeds van mening ook dat bij alle worpen die je haar ziet doen ze nooit met da ndere hand het einde van het touw vast heeft, maar altijd ergens in het midden, je ziet zelfs een keer de lus midden in de lucht stoppen, gewoon om het feit dat het geen meer touw mee krijgt. Wil overigens niet zeggen dat het de mol is.

Offline Belgian Mol

• Forumlid
« Reactie #133 Gepost op: 11-02-2021, 15:10:12 »
Mijn vaststellingen
- Charlotte vertraagt
- Splinter versnelt
- Rocky versnelt
- Renée doet weinig
- Niemand wil Marije gaan bevrijden
- Marije is onhandig

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #134 Gepost op: 11-02-2021, 15:11:15 »
En uiteindelijk maakt het allemaal niet uit want de Mol hoefde alleen maar op het einde niet de knop ingedrukt te houden en de opdracht was mislukt.

Offline Belgian Mol

• Forumlid
« Reactie #135 Gepost op: 11-02-2021, 15:15:38 »
En uiteindelijk maakt het allemaal niet uit want de Mol hoefde alleen maar op het einde niet de knop ingedrukt te houden en de opdracht was mislukt.

Akkoord. Maar een mol gaat toch willen mollen en saboteren. Zeker als het onopvallend kan, dat is gewoon zijn rol. Hij gaat zich niet achter een knop verschuilen. En wie vertraagt echt in deze opdracht? Charlotte, Marije en een beetje Renée.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #136 Gepost op: 11-02-2021, 15:18:17 »
Tja, je weet het niet. De opdracht zit nou eenmaal zo in elkaar dat de Mol achteraf ook doodleuk kan verklaren dat ie zo zijn best heeft gedaan omdat ie wist dat het allemaal van de knop afhing.

Daarnaast kan de Mol ook én zijn best doen én ondertussen een sleuteltje verduisteren.

Offline Belgian Mol

• Forumlid
« Reactie #137 Gepost op: 11-02-2021, 16:13:32 »

Daarnaast kan de Mol ook én zijn best doen én ondertussen een sleuteltje verduisteren.

Akkoord, dat kan gebeurd zijn. Maar hiervoor komen alle vijf kandidaten wel in aanmerking...

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #138 Gepost op: 11-02-2021, 16:32:03 »
Ja. We kunnen er alle kanten mee op, dat is ook mijn conclusie. ::rofl::

Offline Jezet

• Forumlid
« Reactie #139 Gepost op: 11-02-2021, 16:38:36 »
In de bus gaat het ook niet om dat de mol zelf het geld uit de pot haalt, het gaat er om dat de mol zorgt dat iedere halte aangedaan wordt. Als dat gebeurt, gaat er automatisch geld uit de pot.

In opdracht 3 heeft de mol weinig invloed op het verloop. Je kan hooguit als mol geen geld pakken, maar als je over blijft, kun je alleen met geld invloed uitoefenen op de volgende opdrachten. Charlotte en Marije weten dat Renee op hun zit en er is dus veel aan gelegen om dat zo te houden. Dus Charlotte & Marije zullen, als ze niet de mol zijn, nep-mollen om Renee op het verkeerde spoor te houden. Als Renee de mol is, vind zij dat prima. Splinter & Rocky zijn niet zo gemakkelijk te bewegen tot nep-mollen.

Dus eigenlijk weten we na deze aflevering niet zo gek veel meer over de mol.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2021, 16:40:44 door Jezet »
Ik boycot Rusland & Russische producten!