Splinter en ook Renée hadden veel mogelijkheden tot verwisseling, maar weinig mogelijkheden om codes opzettelijk verloren te laten gaan. Als een van hen de Mol is, dan heeft hij/zij:
- spaarzaam gebruik gemaakt van het aantal mogelijkheden tot verwisseling
- geluk gehad dat er bij de mijnwerkers fouten werden gemaakt, waardoor tenminste 3 of 4 codes verloren gingen. Die 3 of 4 codes moeten dan de 60 stuks ten onrechte laag hangende kleding volledig verklaren (dat kan!).
Een beetje onwaarschijnlijk vind ik het wel dat ze locker 1199 en 785 leeg zouden hebben gemaakt (i.p.v. verwisseld), en andere lockers niet.
Bij Rocky is dat precies andersom. Als zij de Mol is, dan heeft ze:
- haar weinige mogelijkheden tot verwisseling op afstand (2) goed benut.
- meer mogelijkheden gehad om codes verloren te laten gaan. Haar positie komt al beter overeen met het resultaat van de opdracht (22 onterecht omhoog, nog 60 stuks ten onrechte laag te verklaren).
Charlotte zit in een comfortabele positie.
- Het aantal codes dat ze verwisseld kan hebben (4) ligt in de lijn van wat er werkelijk verwisseld is (22 stuks).
- Naast de 2 codes die in beeld waren, had ze meer mogelijkheden om codes verloren te laten gaan bij de mijnen.
Ik heb het bekeken per code. Als er fouten in zitten, dan hoor ik dat graag! Maar m.i. van de 13 bekende codes, heeft:
Charlotte
er maximaal verwisseld: 4 (328, 344, 74, 1109)
maximaal verloren laten gaan: 2 (1199, 785)
Renée
er maximaal verwisseld: 10
(=alles, behalve 660, 1199 en 785, die laatste 2 lockers zou ze dan moeten hebben leeggehaald)
Rocky
er maximaal verwisseld: 2 (344, 74)
maximaal verloren laten gaan: 3 (1199, 785, 660)
(1199 en 785 zijn onwaarschijnlijk, ze wist ws. niet dat Charlotte die fout of niet had doorgegeven)
Splinter
er maximaal verwisseld: 10
(=alles, behalve 660, 1199 en 785, die laatste 2 lockers zou hij dan moeten hebben leeggehaald)