Ik heb toch een poging gedaan om in kaart te brengen welke kledingstukken nou veel laag hingen aan het begin.
De nummering komt overeen met mijn eerdere post, toen ik alleen probeer het aantal kledingstukken te tellen. Toen kwam ik op 161. Opnieuw de screenshots bekijken sterkt mijn vermoeden dat het werkelijke getal veel hoger ligt (ik zag wel aardig wat omissies, maar belangrijker nog zie ik nog steeds veel blinde vlekken). Dus de aanname van c. 245 kledingstukken (waarbij het beginbedrag dus 0 euro was) klinkt best goed mogelijk.
De 161 kledingstukken die ik dus in kaart heb gebracht zijn dan slechts c. 2/3 van het totaal. Daar bovenop zijn er heel veel van de 161 ver van de camera af en is het vaak giswerk wat voor kledingstuk het is en zelfs wat de kleur is. Echter toch denk ik dat er bij c. 100 van de kledingstukken wel iets zinnigs over de kleur en type te zeggen valt. De conclusies hieronder zijn daarmee dus automatisch slechts een steekproef. Maar als we aannemen dat dit aardig overeenstemt met de rest, dan kan er best wat zinnigs over te zeggen.
Wat valt op?
- Het lijkt erop dat van de volgende gevonden kledingstukken het meest voorkwamen: wit shirt (394), rode broek (344), rood t-shirt (326) en witte BH (328).
- De volgende gevonden kledingstukken kwamen juist weinig voor: witte korte broek (950), roze t-shirt (141) en roze shirt (1109).
- Er zijn heel veel zwarte en blauwe broeken die laag hangen. Er zijn 5 onmiskenbare blauwe jeans zichtbaar + 1 waarschijnlijke, 4 broeken die ogenschijnlijk zwart zijn (maar mogelijk ook blauw maar in de schaduw) en 10 broeken die zwart of blauw kunnen zijn. Dat zijn dus al 20 kledingstukken bij elkaar en dat is alleen maar van het gedeelte dat ik gezien heb. (Broeken zijn wel beter herkenbaar en groter dan veel andere kledingstukken, dus ik verwacht dat ze wel lichtelijk oververtegenwoordigd zijn in de steekproef.)
Zoals eerder al in dit topic gezegd, lijkt het aannemelijk dat er 2 of 3 verwisselingen hebben plaatsgevonden. Voor de mol is het vooral handig veel voorkomende goede kledingstukken te verwisselen. Idealiter zou verwisseld worden voor veelvoorkomende foute kledingstukken, maar gelet op de eindresultaten (veel onterecht hoog, veel minder onterecht laag) vermoeden we hier al een tijdje dat de verwisselingen plaats hebben gevonden voor weinigvoorkomende foute kledingstukken. Met die kennis in het achterhoofd kijk ik nog eens naar de 10 gevonden codes:
394 (wit shirt, Splinter gevonden): komt veel voor. Geen waarschijnlijke optie.
789 (paars shirt): weinig paars in de zaal. Mogelijke verwisseling.
141 (roze t-shirt): weinig roze in de zaal. Mogelijke verwisseling.
326 (rood t-shirt): veel rood in de zaal, maar geen goed beeld hoeveel daarvan t-shirts zijn. Vroeg shot in de opdracht bevestigt ook dat er iets roods in deze locker ligt. Minder waarschijnlijke optie.
328 (witte BH): eerder werd dit nummer tot in detail geanalyseerd omdat er bij deze een verwisseling werd vermoed, omdat witte BH niet veel zou voorkomen. Maar het kledingstuk is 2x vol in beeld in de zaal en 2 x waarschijnlijk. Zo zeldzaam is dit dus niet. Lijkt mij juist geen waarschijnlijke optie meer.
950 (witte korte broek): niet gezien, maar gelet op de kleine omvang zou dit ook moeilijk zichtbaar zijn op totaalshots. Er is wel veel wits in de zaal. Moeilijk om iets over te concluderen.
344 (rode broek): 2x gezien en 3x waarschijnlijk. Ook wel veel rood in de zaal. Geen waarschijnlijke verwisseling.
74? (zwarte korte broek): 3 x waarschijnlijk. Ook wel veel zwart in de zaal. Medium risk.
1109 (Roze shirt): weinig roze in de zaal. Mogelijke verwisseling.
Op basis van deze analyse zijn er 3 kledingstukken high risk: 789, 141 en 1109. Dat is dus maar 1 laat kledingstuk en dat zou mogelijk Charlotte ietsjes minder verdacht maken. Maar ik moet bekennen dat er nog best veel gaten in deze analyse vallen te schieten.
Hieronder de analyse van de zaal.