Bij de -2000 had ik toch wel verwacht dat Splinter zou zeggen dat het mingeld is, omdat dit voor een kandidaat en de groep een ongunstige uitkomt is. Bovendien had hij zo het vertrouwen van Charlotte kunnen winnen, zodat het waarschijnlijker was dat zij hem bij de tweede draai zou vertrouwen. Dit had hij dan in zijn eigen voordeel kunnen gebruiken door eventueel te liegen. Onbegrijpelijk van Splinter.
Dat had ik ook, rare actie van Splinter. Misschien dat hij door de spanning niet meer goed wist wat slim was om te zeggen. Het was leuk geweest als ie zichzelf was gebleven en had geroepen: 'het is mingeld, niet doen Charlotte! Vertrouw me, echt!' etc. Charlotte: 'Ja maar moet ik je nou wél of niet vertrouwen. ' etc. Was leuke tv geweest.
We zien dat Renée zegt over de vrijstelling die er staat voor Splinter: 'het is een groepsgevoel, meer zeg ik niet.' Waardoor Splinter waarschijnlijk denkt dat het geld voor de pot is.
Maar achteraf zegt Renée tegen de anderen dat ze tegen Splinter heeft gezegd: 'Je moet hem pakken! Maar hij deed het niet.' Van iedereen is alleen Renée overtuigend in liegen, - ze is dan ook de mol en heeft misschien geoefend met deze opdracht - de rest heeft er duidelijk moete mee en bij Charlotte - Rocky zien we zelfs dat Rocky er blij mee is om Charlotte twee jokers te geven, eigenlijk helemaal niet is wat de opdracht beoogt.
Misschien hadden ze deze opdracht beter in het begin van de reis kunnen doen, als iedereen elkaar nog niet goed kent. Nu zijn er vriendschappen gesloten en willen ze dat niet teniet doen.