Als je een poll houdt met iedereen die invloed heeft gehad, heb je de mol zo ontmaskerd natuurlijk
Ja er moet wel een ontmaskeringselement in zitten, maar tegelijk moeten ze ook veiligheid inbouwen. Neem even ons eigen seizoen hier op RN als voorbeeld dat ik samen met SpacyColours heb gemaakt.
Daar lieten we de deelnemers de mol kiezen via een vraag in de vragenlijst waar een goede mol aan zou moeten voldoen met 3 neutrale en geanonimiseerde omschrijvingen die bij de 3 potentiële mollen pasten. (en we hebben ook destijds in de voorbereiding heel lang overlegd hoe we dit goed dicht kunnen timmeren).
Denk dat als ze echt zoiets zouden doen, zo'n poll ook wel dichttimmeren. Door gewoon alle kandidaten anoniem te houden of zo en ons geen namen te geven en ook niet als de kandidaten wel bekend zijn wie welke persoon was.
Maar misschien is het wel iets heel anders. Waar we in ieder geval wel goed mee zaten was dat we iets van interactie/invloed gaan hebben, maar op wat...? Is het al morgen?
Alleen zo'n poll uitslag zegt ook niet alles denk ik (qua betrouwbaarheid bedoel ik).