In dit spel wil je zo veel mogelijk punten bij elkaar sparen adhv de juiste katachtigen te pakken te krijgen. Maar let op: misschien aast iedereen wel op hetzelfde en dan krijgt niemand het!
Er mag over dit spel niet overlegt worden! Je maakt je eigen keuze en niemand mag op voorhand weten wat jij kiest!Hoe werkt het?Ik leg telkens 6 katachtigen in een rij.
Ieder geeft mij vervolgens via pm mee welke grote kat ze willen hebben.
Als iedereen zijn keuze naar mij heeft doorgestuurd maak ik de keuzes bekend. Maar... als meerdere personen voor dezelfde keuze zijn gegaan, dan verdijnt die kat en krijgt niemand hem! Je krijgt een kat dus enkel als jij de enige bent die ervoor gekozen heeft!
Een kaart die je krijgt wordt open voor je neer gelegd (i.e. ik post telkens een overzicht dat ik aanvul).
De meeste katachtigen leveren punten op aan het einde van het spel. Er zijn er enkele waarbij je een actie kan uitvoeren. Die actie moet je meteen uitvoeren op het moment dat je die kat pakt. Je kan hem niet uitvoeren als je de kat op een andere manier krijgt (bvb als je hem van de stapel neemt, zie later).
Alle katten die niet gekozen werden blijven liggen. De lege plaatsen worden opgevuld door nieuwe katten en we kunnen de nieuwe ronde beginnen.
Het spel is gedaan als er niet genoeg katten meer zijn om een volle rij aan te vullen.
Vervolgens worden de punten geteld zoals afgebeeld op de katten.
Degene met de meeste punten wint 4 punten voor Zap. De volgende 3, 2, 1 en 0.
Deze Katten vallen er te verdienen.Tussen haakjes staat het aantal van die katten dat er in het spel zit.
Jaguar (5) - 2 punten
Leeuw (4) - 3 punten
Tijger (6) - Op het eind krijg je 1 punt als je 1 Tijger hebt, 3 punten als je er 2 hebt, 6 voor 3, 10 voor 4 of 15 voor 5 of meer.
Luipaard (6) - Op het eind krijg je 0 punten als je 1 Tijger hebt, 5 voor 2 of 3, 10 voor 4 of 5 of 15 voor 6.
Sneeuwluipaard (3) - Actie: je mag meteen de bovenste kat van de trekstapel nemen
Cheetah (3) - Actie: je mag meteen de bovenste kat van de aflegstapel nemen
Lynx (4) - 2 punten + Actie: je mag van de overgebleven katten op het einde van deze ronde er zoveel afleggen als je wil
Panter (2) - 3 punten waard als je op het einde van het spel meer dan 6 verschillende soorten katten hebt
Poema (6) - 1punt. Als je op het einde van het spel de meeste poema's hebt, krijg je 3 bonuspunten (bij gelijkspel krijgt ieder 1 bonuspunt)