Welkom bij de Tijgerveiling! Jullie gaan bieden op 15 bekende tijgers. Die hebben allemaal een andere waarde, nl. van -5 tot en met +10. Er is geen 0 aanwezig.
Iedereen krijgt kaarten ter waarde van 1 t/m 15. Daarmee ga je bieden. De kaart die je elke ronde inzet zal verdwijnen en kan je dus niet meer opnieuw gebruiken.
Elke ronde post ik hier een bekend tijger en hoeveel punten hij waard is. Je wil zo veel mogelijk punten verzamelen om te winnen. Nadat ik de tijger gepost heb, mogen jullie via pm bieden hoeveel je er voor over hebt (dus één van je kaarten 1 t/m 15).
Voor tijgers met pluspunten wint de hoogste bieder de tijger.
Voor tijgers met minpunten zit degene met het laagste bod ermee opgescheept.
MAAR: als het hoogste bod (of laagste bij een tijger met minpunten) door twee of meer spelers gedaan wordt, dan krijgt de op één na hoogste bieder (of op één na laagste bij minpuntentijger) de tijger. Tenzij daar ook gelijkspel is etc.
Ook hier mogen jullie onderling NIET communiceren wat je gaat bieden en moet je dit dus volledig in je eentje spelen!
Op het einde tel ik alle punten samen en degene die wint, krijgt 4 punten, de volgende 3, 2, 1 en 0.