Hoezo is er een grotere aanleiding om op mij te gaan? Zoals ik het begreep, kon/kan Nieky berichten sturen naar een select groepje Griffoendors. Ik heb geen bericht gehad (behalve in nacht 1, dat kwam dan wel van Nieky of van iemand anders? Of wellicht van Nieky en aangepast door iemand anders?). Dan kan het toch net zo goed dat ik niet tot dat selecte groepje behoor? Of begrijp ik het nu verkeerd. Of wellicht onderschept een slechte rol alle berichten die Nieky mij stuurt om mij verdacht te maken.
En hebben Monkatoky en Molfreak Arno wel berichten gehad? Want als dat niet zo is, dan is er dus wat dat betreft geen enkel verschil tussen ons drie (dan heb ik er misschien zelfs 1 meer gehad, in de eerste nacht).
Ik kan me nergens mee verdedigen, net nu het moment was gekomen dat ik mijn rol en specifieke kracht bekend kon en wilde maken. Dus jullie moeten me geloven op m'n woord. Ik heb eerder ook al aangegeven op Tim te willen stemmen, om mijn goedheid te bewijzen. Ik was er toen ook voor om voor Kaaasje te gaan, en zij bleek Draco te zijn. Uiteraard mag Robbie mij komende nacht bekijken.