In Bunk-Art is een mini theater, maar dat is overduidelijk niet het theater dat in de uitzending was. Dat lijkt me dan heel vreemd.
En Shköder heb ik op streetview helemaal uit gepluist, en komt heel dicht in de buurt, maar niets klopt exact. Nou hebben we heel weinig, maar de plek waar Rik stond buiten met dat tafelkleedje in de wind, dat moeten we toch ergens kunnen vinden? Het beeld met de zandlopers is voor meer dan de helft een muur waar je naar kijkt en links voor 1/3 muur en misschien een rivier/2e muur en een beetje achtergrond die weer iets hoger is. In de zandlopers zie je ook weinig.
Mijn aanname is dat om 9:05:53 's avonds de zon ergens in het noordwesten staat, en de schaduwen van de zandlopers komen naar je toe. Dus het kasteel staat -als er een rivier is - ten noorden van de rivier en de rivier loopt richting noordwest.
Als je aanneemt dat je in de zandloper en een gebouw met twee torens ziet (2 mensen / kasteel / kerk) en twee verticale lijnen rechts (minaret hijskraan lantaarnpaal toren etc) dan zou je kunnen zoeken naar een afgelegen fort ten noorden van een rivier, waarbij de rivier richting west/noordwest loopt waarbij je op het fort terrein én een kerkje én een minaret hebt staan. En dan zoeken op fortresses Albania en dan zul je er nog steeds meerdere vinden. Ik heb ze nog niet allemaal nagekeken op dat ene stuk muur achter Rik. Mede omdat Europa nogal al veel zoeken is, maar als we alleen Albanië hoeven te doen.....dat scheelt al weer een stuk.
Het enige in Bunk-Art zijn de bruine stoelen, die van hetzelfde model zijn als waar de kandidaten op zaten, maar die waren rood bekleed. Dus weer net niet exact.
De snelste manier om iets te vinden is door goed te zien wat je ziet. Wat zien we nou eigenlijk, zonder aannames. Daar heb je meerdere paar ogen voor nodig die elkaar bevestigen, want veel is erg onduidelijk van wat je nou precies ziet.