Het is niet zozeer de maskerhint waarom ik hoop dat Kim-Lian niet de mol is, maar ze heeft ook het meeste geld binnengehaald. Waarvan soms echt totaal onnodig. Toen ze alleen stond na de badmeesters from hell heeft ze niets verduisterd, bij de millies/mollies heeft ze goed geld binnengehaald en afgelopen aflevering heeft ze bij alarmerend ook nog eens het meest opgehaald. Op alle momenten kon ze ongecontroleerd makkelijk mollen.
En als ze het is, dan heeft Fresia blijkbaar ontzettend veel geluk gehad dat ze haar eigen vrijstelling lang heeft bewaard. Want volgens mij zat Laetitia zeker op Kim. (en ik geloof eigenlijk ook niet dat Thomas vol op Everon ging in afl8)
Als ze het is voelt het een beetje als een herhaling van vorig jaar. Waar de mol het meest in het laatje brengt en iemand die niet de mol verdenkt ten koste van iemand die wel de mol verdenkt in de finale komt.
De maskerhint is nog het enige waarom ik Kim-Lian überhaupt zou overwegen.
Tsja, hier kan ik het eigenlijk alleen maar mee eens zijn...
Kim-Lian zou ik echt wel een
leuke Mol vinden, die het Molschap helemaal naar haar hand weet te zetten en waarschijnlijk vol lef en lol gemold heeft. Maar de voorbeelden die je noemt zijn precies ook het probleem: wat is het doel van de Mol, als je zelf bij een individuele, moeilijk of niet controleerbare, opdracht nog het meeste geld binnenhaalt
In de finale zou ze nota bene nog een kandidaat hebben die haar niet verdacht - en dan niet gewoon toeslaan? Dat is vreemd, op z'n zachts gezegd.
Was de maskerhint er niet geweest, dan zou ik waarschijnlijk nu op Everon zitten. Maar ik kan de hint simpelweg niet 'ont-zien' en dus zal ik tot het einde bij Kim-Lian blijven. Is ze niet de Mol, dan heeft de productie een flater van jewelste begaan en nog mazzel gehad dat deze 'hint' niet net zo viral ging als de Klaashint.
Voor mij heeft de maskerhint al voor de opnames überhaupt goed en wel begonnen waren, al het speurplezier van het hele seizoen naar de knoppen geholpen. Dat bedoel ik niet vervelend, maar het is wel met afstand het seizoen waarin ik het minst actief ben geweest op het forum in de afgelopen 11 jaar. Dat heeft deels met mijn eigen digitale detox te maken, maar net zoveel met het feit dat er wat mij betreft weinig meer te speuren viel dit seizoen. Gelukkig waren er de extra dingetjes zoals het maken van puzzels, bedenken van quizvragen en het werken aan het Follow the Money-overzicht die het seizoen toch nog een beetje glans gaven wat mij betreft
En laten we wel wezen, Wie is de Mol? blijft het beste programma van de Nederlandse televisie, ook als je al 'weet' wie de Mol is. Maar ik moest toch even m'n hart luchten hier