Wat de reden ook is voor de maskerhint, de kans is naar mijn mening zeer aannemelijk dat er geen sprake is van een haastklus. Dat leid ik af uit de datum waarop de vrijgegeven groepsfoto volgens de jpg-metadata definitief is samengesteld. (Die datum verklapt niets over het spelverloop, dit even ter geruststelling.) Op 16 juli 2021 is de groepsfoto al tot stand gekomen, tenzij voor het eerst door een WIDM-medewerker gesleuteld is aan de metadata, maar dat lijkt me zeer sterk. Alle deelnemers hebben op hun kandidatenfoto dezelfde bovenkleding aan als op de groepsfoto. Ik denk daarom dat de foto’s, ook die van Kim-Lian, al in Nederland zijn gemaakt en niet bij het begin van het nieuwe seizoen.
De opzet van de maskerhint komt overigens overeen met een vrij recente hint. Voordat het Renaissance-seizoen van start ging, werd een aftelklok als teaser gebruikt. Wanneer je de helderheid van
die afbeeldingen omhoogschroefde, kreeg je aanwijzingen te zien naar het seizoen in Italië. Dan vind ik het wat gek wanneer een onlinewerknemer ditmaal op eigen houtje zomaar de ogen van Kim-Lian gebruikt.
Mijn conclusie is dat er best een bedoeling achter de maskerhint kan schuilen. Een overduidelijke verwijzing naar Kim-Lian ligt voor de hand,
but maybe there’s more to it than meets the eye, letterlijk en figuurlijk. Mochten de ogen van de Mol wél een officiële hint blijken te zijn, dan had ik eigenlijk verwacht dat Rick na de ontdekking ervan hier volgend jaar wel zijn conclusies uit zou trekken, maar hij toont zich op Instagram als
durable goods juist heel strijdbaar. Het lijkt erop dat de 65-jarige Richard King McCullough geen troonsafstand wil doen, ook al zou kroonprins Momo Zarroue de scepter ongetwijfeld met evenveel succes zwaaien. Ik houd nadrukkelijk de optie open dat Rick een verrassend Koninklijk Besluit voor ons in petto heeft dat de maskerhint in een ander perspectief plaatst.